Nimipäivä:
Tuukka, Touko
12°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.


Norjan Morrow Batteries meni konkurssiin

Aihesivu: Norjan Morrow Batteries meni konkurssiin

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Morrow Batteries, norjalainen akkuyritys, on hakeutunut konkurssiin, koska se ei saanut tarvittavaa lisärahoitusta. Yhtiö oli kehittänyt lupaavia akkutuotteita, mutta kassavirta ehtyi. Tämä konkurssi on merkittävä takaisku Norjan akkubisnekselle ja vaikuttaa laajemmin Euroopan akkutuotantoon.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Talous
  • Päivitetty 12.5.2026 klo 11:30
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Morrow Batteries, norjalainen akkuyritys, on hakeutunut konkurssiin, koska se ei saanut tarvittavaa lisärahoitusta. Yhtiö oli kehittänyt lupaavia akkutuotteita, mutta kassavirta ehtyi. Tämä konkurssi on merkittävä takaisku Norjan akkubisnekselle ja vaikuttaa laajemmin Euroopan akkutuotantoon.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 11:30, pääluokka Talous.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti, Iltalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Norjan Morrow Batteries meni konkurssiin • Norjalainen akkufirma Morrow Batteries konkurssiin.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 12.5.2026 klo 11:30.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Talous.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #MorrowBatteries, #Norja, #Akku.

Selkokielinen yhteenveto

Morrow Batteries meni konkurssiin

Morrow Batteries on norjalainen akkuyritys, joka on nyt konkurssissa. Yhtiö ei saanut tarvitsemaansa rahaa, vaikka sillä oli hyviä tuotteita. Morrow oli tärkeä osa Norjan akkutuotantoa. Konkurssi vaikuttaa myös Euroopan akkuteollisuuteen.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.