Nimipäivä:
Tuukka, Touko
15°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.


Israelin iskut surmasivat kuusi Libanonissa

Aihesivu: Israelin iskut surmasivat kuusi Libanonissa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Israelin ilmaiskut ovat johtaneet kuuden ihmisen kuolemaan Libanonin eteläosassa. Iskut kohdistuivat Kfar Dounin alueelle, ja useita ihmisiä haavoittui. Tilanne on kärjistynyt huhtikuussa solmitusta aselevosta huolimatta.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 12.5.2026 klo 10:01
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Israelin ilmaiskut ovat johtaneet kuuden ihmisen kuolemaan Libanonin eteläosassa. Iskut kohdistuivat Kfar Dounin alueelle, ja useita ihmisiä haavoittui. Tilanne on kärjistynyt huhtikuussa solmitusta aselevosta huolimatta.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 10:01, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Israelin iskut surmasivat kuusi Libanonissa • Israel iskut surmasivat kuusi Etelä-Libanonissa • Israel iskut surmasivat kuusi Etelä-Libanonissa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 12.5.2026 klo 10:01.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Libanon, #Hizbollah, #Israel.

Selkokielinen yhteenveto

Israelin iskut tappoivat kuusi ihmistä

Israelin iskut Libanonissa ovat tappaneet kuusi ihmistä. Iskut tapahtuivat Kfar Dounin alueella, joka on noin sadan kilometrin päässä Beirutin kaupungista. Useita ihmisiä haavoittui ja heidät vietiin sairaalaan. Tilanne on huolestuttava, koska Israel on lisännyt iskujaan huhtikuun aselevosta huolimatta.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.