Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Viimeiset hantavirustartuntojen vuoksi evakuoidut ihmiset on lennätetty Hollantiin. Kaksi lentokonetta kuljetti yhteensä 28 henkilöä, mukaan lukien matkustajia ja henkilökuntaa. Laiva, MV Hondius, jatkaa matkaansa kohti Rotterdamin satamaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Viimeiset hantavirustartuntojen vuoksi evakuoidut ihmiset on lennätetty Hollantiin. Kaksi lentokonetta kuljetti yhteensä 28 henkilöä, mukaan lukien matkustajia ja henkilökuntaa. Laiva, MV Hondius, jatkaa matkaansa kohti Rotterdamin satamaa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.5.2026 klo 03:42, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Viimeiset hantaviruslaivalta evakuoidut Hollantiin • Viimeiset evakuoidut lennätettiin Hollantiin.
Viimeiset evakuoidut matkustajat Hollantiin
Viimeiset hantavirustartunnan vuoksi evakuoidut ihmiset on lennätetty Hollantiin. Heitä oli yhteensä 28, ja he olivat matkustajia sekä laivan henkilökuntaa. Laiva, MV Hondius, jatkaa matkaansa kohti Rotterdamin satamaa. Alukselle jäi 26-henkinen miehistö, joka ohjaa laivan perille.
Viimeiset hantavirustartuntojen vuoksi evakuoidut ihmiset on lennätetty Hollantiin. Kaksi lentokonetta kuljetti yhteensä 28 henkilöä, mukaan lukien matkustajia ja henkilökuntaa. Laiva, MV Hondius, jatkaa matkaansa kohti Rotterdamin satamaa.
Viimeiset hantavirustartuntojen vuoksi evakuoidut matkustajat ja henkilökunta on lennätetty Hollantiin. Maailman terveysjärjestö WHO arvioi tartuntaryppään uhan olevan pieni. Alus MV Hondius suuntaa kohti Rotterdamin satamaa, ja sen miehistö…
Ranskaan evakuoiduista matkustajista yhdellä on havaittu hantaviruksen oireita. Ranskan pääministeri ilmoitti, että evakuoidut on asetettu tiukkaan eristykseen ja he saavat hoitoa. Karanteeni…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hantavirus, #MVHondius
Hollannissa on asetettu karanteeniin sairaalahenkilökuntaa, joka hoiti hantavirustartunnan saanutta potilasta. Karanteeniin asetettiin 12 työntekijää, jotka hoitivat potilasta Radboudin yliopistollisessa sairaalassa. Sairaalan mukaan…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hollanti, #Hantavirus
Espanjassa poliisi kuoli hantaviruslaiva MV Hondiuksen evakuoinnin aikana Teneriffalla. Mies sai sydänkohtauksen työtehtävissään satamassa, eikä elvytys onnistunut. Evakuointi alkoi sunnuntaina, ja matkustajia…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hantavirus, #MVHondius
Hantavirustartuntojen vuoksi MV Hondius -risteilyalukselta evakuoitiin yli 90 ihmistä. Evakuoinnit alkoivat sunnuntaina Kanariansaarilla, ja ne saadaan päätökseen maanantaina. Aluksella on ollut lähes…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hantavirus, #MVHondius
MV Hondius -risteilyaluksella levinneen hantaviruksen ensimmäinen potilas on alankomaalainen ornitologi Leo Schilperoord. Hän ja hänen puolisonsa olivat matkustaneet Etelä-Amerikassa ennen laivamatkaa, ja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #MVHondius, #Hantavirus
Yhdysvaltain ja Ranskan kansalaisilla on vahvistettu hantavirustartunta Hondius-risteilyalukselta. Yhdysvaltain terveysministeriön mukaan tartunta on lievästi positiivinen Andes-virustyypille. Risteilyaluksen evakuoinnin jälkeen on raportoitu useista…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hantavirus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.