Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Toukokuu oli Ukrainassa siviileille tuhoisin kuukausi neljään vuoteen, kertoo YK. Yhdysvallat on surmannut venezuelalaisen Tren de Aragua -rikollisjärjestön…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lapin Veikkojen painija Heli Luiro on siirtynyt Sodankylästä Kuortaneelle kehittääkseen painiuraansa. Muutto etelään on osa hänen urakehitystään, joka on tyypillinen monille lappilaisille kamppailulajien urheilijoille. Hän aloitti uransa kotipaikkakunnallaan, mutta tarvitsi uusia haasteita.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lapin Veikkojen painija Heli Luiro on siirtynyt Sodankylästä Kuortaneelle kehittääkseen painiuraansa. Muutto etelään on osa hänen urakehitystään, joka on tyypillinen monille lappilaisille kamppailulajien urheilijoille. Hän aloitti uransa kotipaikkakunnallaan, mutta tarvitsi uusia haasteita.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.5.2026 klo 19:30, pääluokka Kamppailulajit.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Heli Luiro kehittää uraansa Kuortaneella.
Heli Luiro muuttaa Kuortaneelle
Painija Heli Luiro muuttaa Sodankylästä Kuortaneelle. Hän haluaa kehittää painiuraansa ja etsiä uusia haasteita. Tämä on yleistä lappilaisille urheilijoille, jotka siirtyvät etelään. Luiro on aloittanut uransa kotipaikassaan, mutta nyt hän suuntaa eteenpäin.
Lapin Veikkojen painija Heli Luiro on siirtynyt Sodankylästä Kuortaneelle kehittääkseen painiuraansa. Muutto etelään on osa hänen urakehitystään, joka on tyypillinen monille lappilaisille kamppailulajien urheilijoille. Hän aloitti uransa kotipaikkakunnallaan,…
Luukas Saha saavutti hopeamitalin judon EM-kisoissa Georgian Tbilisissä. Hän hävisi loppuottelussa venäläiselle Murad Tshopanoville jatkoajalla. Saha voitti aikaisemmin Serbian ja Armenian ottelijat…
Kamppailulajit
Elias Kuosmanen hävisi avausottelunsa painin EM-kisoissa Albanian Tiranassa. Kuosmanen kohtasi venäläisen Marat Kamparovin ja ottelu päättyi 1–1, mutta Kamparov eteni jatkoon ensimmäisen…
Kamppailulajit • jaetut avainsanat: #Paini
Floyd Mayweather ottelee kesäkuun lopussa potkunyrkkeilijä Mike Zambidisin kanssa Ateenassa. Ottelu järjestetään full contact -säännöin, mikä mahdollistaa lyönnit ja potkut ylävartaloon. Suunnitellut…
Kamppailulajit
Peetu Oksanen, 14-vuotias raisiolaispainija, voitti 15-vuotiaiden SM-kultaa Kajaanissa. Hän onnistui voittamaan myös kokeneempia vastustajia. Oksanen tähtää menestykseen sekä painissa että opinnoissaan.
Kamppailulajit • jaetut avainsanat: #Paini
Ismail Umar kohtasi arvokisamitalisti Omar Livazan nyrkkeilyn World Boxing Cup -turnauksen avausottelussa Brasiliassa. Livaza voitti ottelun selvästi pistein 5–0. Umar on turnauksen…
Kamppailulajit
Elias Kuosmanen, 30, on tunnettu kreikkalais-roomalaisen painin mestari. Hän lähtee maanantaina Albaniassa alkaviin EM-kilpailuihin hallitsevana MM-pronssimitalistina. Kuosmanen on huomannut, että kilpailijat ovat…
Kamppailulajit • jaetut avainsanat: #paini
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 12.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähän Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Keski- ja Pohjois-Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.