Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Latviassa Drīdža-järveen syöksynyt drooni räjähti lauantaina. Yhdysvallat suunnittelee mahdollisia uusia sotilaallisia iskuja Iraniin lähiviikkoina, kertovat useat mediat.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tappara on kääntänyt kuudennen SM-liigan loppuottelun edukseen ja johtaa KooKoota 2–1. Toisessa erässä Joachim Blichfeld teki tasoitusmaalin, joka oli hänen seitsemäs osumansa pudotuspeleissä. Ottelu jatkuu tasaisissa merkeissä Kouvolassa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tappara on kääntänyt kuudennen SM-liigan loppuottelun edukseen ja johtaa KooKoota 2–1. Toisessa erässä Joachim Blichfeld teki tasoitusmaalin, joka oli hänen seitsemäs osumansa pudotuspeleissä. Ottelu jatkuu tasaisissa merkeissä Kouvolassa.
Aiheesta on julkaistu 10 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.5.2026 klo 20:05, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tappara johtaa SM-liigan finaalia 2–1 • Tappara johtaa liigafinaalia KooKoota vastaan • Tappara johtaa liigafinaalia 2–1.
Tappara johtaa finaalia 2–1
Tappara on voittanut kuudennessa SM-liigan loppuottelussa KooKoon. Tappara johtaa peliä 2–1. Toisessa erässä Joachim Blichfeld teki tasoitusmaalin. Tämä oli hänen seitsemäs maali pudotuspeleissä. Ottelu on tasainen ja jatkuu Kouvolassa.
Tappara on kääntänyt kuudennen SM-liigan loppuottelun edukseen ja johtaa KooKoota 2–1. Toisessa erässä Joachim Blichfeld teki tasoitusmaalin, joka oli hänen seitsemäs osumansa pudotuspeleissä. Ottelu jatkuu tasaisissa merkeissä Kouvolassa.
Tappara on kääntänyt kuudennen SM-liigan loppuottelun edukseen, johtamalla peliä 2–1 kahden erän jälkeen. Ensimmäisessä erässä KooKoo meni johtoon, mutta Tapparan Joachim Blichfeld tasoitti pelin nopeasti. Blichfeldin maali oli…
Tappara on kääntänyt kuudennen SM-liigan loppuottelun edukseen ja johtaa peliä 2–1 KooKoota vastaan. Ottelun toinen erä alkoi Tapparan osumalla, kun Joachim Blichfeld teki seitsemännen maalinsa pudotuspeleissä. Joukkueen puolustaja…
KooKoo on ottanut johdon jääkiekon SM-liigan kuudennessa loppuottelussa Tampereen Tapparaa vastaan. Avauserässä KooKoo teki maalin ylivoimalla, kun Ville Puhakka laukoi kiekon maaliin. Ottelu jatkuu tiukkana, ja KooKoo on…
KooKoo on ottanut johdon jääkiekon SM-liigan kuudennessa loppuottelussa Tampereen Tapparaa vastaan. Avauserässä KooKoo teki maalin ylivoimalla, kun Ville Puhakka ohjasi kiekon maaliin. Ottelu on edelleen kesken, ja KooKoo…
KooKoo on ottanut johdon jääkiekon SM-liigan kuudennessa loppuottelussa Tampereen Tapparaa vastaan. Avauserässä KooKoo teki ensimmäisen maalin ylivoimalla, kun Ville Puhakka laukoi kiekon maaliin. Ottelu jatkuu tiukkana, ja KooKoo…
Kouvolan torilla on kisakatsomo, jossa fanit seuraavat KooKoon mestaruusottelua. Joukkueella on mahdollisuus voittaa seurahistoriansa ensimmäinen Suomen mestaruus. ISTV:n lähetyksestä voi seurata ottelun tunnelmaa.
KooKoo kohtaa Tapparan SM-liigan finaalissa, jossa mestaruus on katkolla. KooKoo johtaa ottelusarjaa 3–2 voitettuaan edellisen ottelun 2–1. Finaaliottelu pelataan Kouvolassa Lumon-areenalla.
KooKoo yllätti Tapparan jääkiekkofinaalissa ja siirtyi 3–2-johtoon. Tappara hävisi tiukan ottelun 1–2, vaikka odotukset voitosta olivat korkealla. KooKoon valmennus teki onnistuneita ketjumuutoksia, mikä auttoi joukkuetta energisoitumaan.
SM-liigan finaalisarja Tapparan ja KooKoon välillä on ollut tiukka, sillä kotietu ei ole ratkaissut otteluiden voittajaa. Viidestä pelatusta ottelusta kolme on päättynyt vierasvoittoon, mikä jatkaa viime vuosien trendiä.…
KooKoo on vienyt SM-liigan finaalisarjan tilanteeseen 3–2 Tapparaa vastaan. Maanantai-iltana joukkueella on mahdollisuus voittaa mestaruus Tampereella. Viime ottelussa KooKoo voitti Tapparan tiukasti…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KooKoo, #Tappara
KooKoo pelaa Suomen mestaruudesta maanantaina Kouvolassa. Joukkue on ollut vahvassa iskussa kahdessa edellisessä finaalissa, ja liput otteluun myytiin nopeasti loppuun. KooKoon pelaajat…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KooKoo, #Kouvola
Kouvolan jäähallin ravintolapalvelut kohtasivat haasteita SM-liigafinaalin aikana, kun ruoka loppui kesken. KooKoo oli varannut riittävästi ruokaa kahteen otteluun, mutta varastot tyhjentyivät yhden…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Kouvola, #KooKoo
Tapparan ja KooKoon välinen SM-liigan finaalisarja on ollut yllätyksellinen, sillä kotietu ei ole ollut ratkaiseva. Kolme viidestä pelistä on päättynyt vierasvoittoon, mikä…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Tappara, #KooKoo
KooKoo pelaa tänään SM-liigan finaalissa, jossa se voi voittaa ensimmäisen mestaruutensa. Joukkue johtaa Tampereen Tapparaa vastaan otteluvoitoin 3–2. Ottelu alkaa Kouvolan jäähallissa…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KooKoo, #SMliiga
KooKoo pelaa tänään Tapparaa vastaan mestaruusottelussa. Joukkue johtaa finaalisarjaa 3–2 ja voi voittaa ensimmäisen Suomen mestaruutensa. Ottelu alkaa kello 18.30 Kouvolassa.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KooKoo, #Tappara
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026 TILANNE Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä. Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä. ENNUSTE Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa. Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa. Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.