Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oulun poliisi tutkii tapausta, jossa pyöräilijä löi ulkomaalaistaustaista naista Raksilan Välkkylässä. Tapahtuma sattui lauantai-iltana, mutta nainen ei saanut vammoja. Poliisi pyytää havaintoja ja tutkii asiaa törkeänä pahoinpitelyn yrityksenä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oulun poliisi tutkii tapausta, jossa pyöräilijä löi ulkomaalaistaustaista naista Raksilan Välkkylässä. Tapahtuma sattui lauantai-iltana, mutta nainen ei saanut vammoja. Poliisi pyytää havaintoja ja tutkii asiaa törkeänä pahoinpitelyn yrityksenä.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.5.2026 klo 16:31, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisi tutkii pahoinpitelyä Oulussa • Ulkomaalaistaustaiseen kohdistunut pahoinpitely Oulussa.
Poliisi tutkii pahoinpitelyä Oulussa
Oulussa tapahtui pahoinpitely, jossa pyöräilijä löi ulkomaalaistaustaista naista. Tapahtuma sattui lauantaina Kajaanintien alikulussa. Nainen ei saanut vammoja, mutta pyöräilijältä putosi veitsi maahan. Poliisi pyytää ihmisiä kertomaan havaintoja asiasta.
Oulun poliisi tutkii tapausta, jossa pyöräilijä löi ulkomaalaistaustaista naista Raksilan Välkkylässä. Tapahtuma sattui lauantai-iltana, mutta nainen ei saanut vammoja. Poliisi pyytää havaintoja ja tutkii asiaa törkeänä pahoinpitelyn yrityksenä.
Oulussa tutkitaan törkeän pahoinpitelyn yritystä, joka kohdistui ulkomaalaistaustaiseen nuoreen naiseen. Teko tapahtui Välkkylässä, kun nuorehko mies lyöi naista polkupyörältä käsin. Poliisi sai ilmoituksen tapahtumasta noin tunnin kuluttua.
Oulussa tapahtui törkeän pahoinpitelyn yritys, jossa nuorehko mies hyökkäsi ulkomaalaistaustaista naista kohtaan. Teko tapahtui lauantaina Kajaanintien alikulussa, ja epäilty poistui paikalta polkupyörällä.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oulu, #Poliisi
Oulussa poliisin kiinniottama henkilö menehtyi Ruskon pääpoliisiasemalla. Henkilö oli eloton poliisiasemalle saavuttaessa, eikä elvytys onnistunut. Tapauksen tutkinta on aloitettu valtakunnansyyttäjän toimesta.
Rikos • jaetut avainsanat: #Oulu, #Poliisi
Rovaniemen sunnuntaina tapahtuneessa väkivaltarikoksessa epäillään yhtä henkilöä tapon yrityksestä. Poliisin mukaan epäilty on käyttänyt teräasetta toista henkilöä kohtaan, ja molemmat osapuolet ovat…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Vaasassa on vangittu nainen epäiltynä taposta, joka tapahtui marraskuussa 2025. Tapaus tutkittiin aluksi kuolemansyyn selvityksenä, mutta tutkinta on edennyt epäilyksiin. Poliisi jatkaa…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Kotkan Karhuvuoresta on löytynyt keski-ikäinen nainen, jonka epäillään tulleen murhatuksi. Poliisi on pidättänyt miehen, joka oli uhrin parisuhteessa. Miehen vangitsemista valmistellaan ja…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Oulussa poliisi takaa-ajoi rattijuoppoa, joka ajoi holtittomasti. Takaa-ajo aiheutti useita vaaratilanteita kaupungin alueella. Kuljettaja saatiin lopulta pysäytettyä ja asiaa tutkitaan.
Rikos • jaetut avainsanat: #Oulu, #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.