Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat ja Iran ovat neuvotelleet ja päässeet sopimukseen. Norjan kruununprinsessan Mette-Maritin pojan Marius Borg Höibyn tuomio annetaan tänään.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kesällä Jyväskylän taivaalla lentää kone, joka luo erikoisia kuvioita. Maanmittauslaitoksen kuvauskone suorittaa ilmakuvausta ja laserkeilausta maatalous- ja ympäristöalan tarpeisiin. Kesäisin se kattaa suuren osan Suomen pinta-alasta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kesällä Jyväskylän taivaalla lentää kone, joka luo erikoisia kuvioita. Maanmittauslaitoksen kuvauskone suorittaa ilmakuvausta ja laserkeilausta maatalous- ja ympäristöalan tarpeisiin. Kesäisin se kattaa suuren osan Suomen pinta-alasta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.5.2026 klo 11:59, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Jyväskylässä lentokone tekee erikoisia kuvioita.
Jyväskylässä lentokone tekee kuvioita
Kesällä Jyväskylän taivaalla lentää kone, joka tekee erikoisia kuvioita. Tämä kone kuuluu Maanmittauslaitokselle. Se ottaa ilmakuvausta ja laserkeilausta varten kuvia maasta. Kesällä se kattaa suuren osan Suomesta.
Kesällä Jyväskylän taivaalla lentää kone, joka luo erikoisia kuvioita. Maanmittauslaitoksen kuvauskone suorittaa ilmakuvausta ja laserkeilausta maatalous- ja ympäristöalan tarpeisiin. Kesäisin se kattaa suuren osan Suomen pinta-alasta.
Juuassa tapahtui traaginen onnettomuus, jossa 12-vuotias poika kuoli mopon ja pakettiauton törmäyksessä. Onnettomuus tapahtui lauantai-iltana, kun pakettiauto osui mopoilijaan, joka ylitti tietä.…
Liikenne
Siikajoella tapahtui vakava liikenneonnettomuus, jossa henkilöauton kuljettaja kuoli. Onnettomuus tapahtui, kun auto törmäsi vastaan tulleeseen kuorma-autoon perjantaina aamupäivällä.
Liikenne
Kilpisjärvellä tapahtui onnettomuus, jossa moottorikelkkailija menehtyi. Onnettomuus tapahtui torstaina kello 13.50, ja pelastushenkilökunta saapui paikalle Suomesta ja Norjasta. Poliisi tutkii kuoleman syytä…
Liikenne
Tampereella rautatieliikenne keskeytyi sähköratavaurion vuoksi, mutta häiriö on nyt ohi. Liikenteen odotetaan palautuvan normaaliksi päivän aikana.
Liikenne
Helsingin kaupunginvaltuusto on päättänyt kieltää yksityisautoilun rautatieaseman läheisyydessä. Uuden asemakaavan myötä Kaivokadusta tulee jalankulkijoille ja pyöräilijöille suunnattu alue. Muutos toteutuu vuosina 2028–2029,…
Liikenne
Elokapinan mielenosoittajat ovat estäneet liikenteen Helsingissä Kaivokadulla. Poliisi ohjaa liikennettä kiertoreitille, mutta raitioliikenne jatkuu normaalisti. Mielenosoittajat vaativat hallitusta vähentämään fossiilisten polttoaineiden käyttöä.
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähäisiä määriä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä voi kulkeutua Etelä-Lappiin. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.