Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Mikko Silvennoinen ei selosta Euroviisuja paikan päältä, vaan Helsingistä. Päätös johtuu Ylen säästötoimista, sillä Wienissä selostuskopin vuokra on korkea. Silvennoinen on kuitenkin iloinen mahdollisuudestaan vierailla Wienissä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Mikko Silvennoinen ei selosta Euroviisuja paikan päältä, vaan Helsingistä. Päätös johtuu Ylen säästötoimista, sillä Wienissä selostuskopin vuokra on korkea. Silvennoinen on kuitenkin iloinen mahdollisuudestaan vierailla Wienissä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.5.2026 klo 10:56, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mikko Silvennoinen selostaa Euroviisut Pasilasta.
Silvennoinen selostaa viisut Pasilasta
Mikko Silvennoinen ei selosta Euroviisuja paikan päältä Wienissä. Hän palaa Suomeen ja selostaa viisut Helsingistä. Päätös johtuu Ylen säästöistä, koska Wienissä vuokra on kallis. Silvennoinen on kuitenkin iloinen vierailustaan Wienissä.
Mikko Silvennoinen ei selosta Euroviisuja paikan päältä, vaan Helsingistä. Päätös johtuu Ylen säästötoimista, sillä Wienissä selostuskopin vuokra on korkea. Silvennoinen on kuitenkin iloinen mahdollisuudestaan vierailla Wienissä.
Yle on päättänyt, että Mikko Silvennoinen selostaa Euroviisut Helsingistä eikä Wienistä. Ratkaisu perustuu säästösyihin, ja sama käytäntö oli käytössä myös viime vuonna.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Yle, #Euroviisut
Suomen euroviisuharjoitukset Itävallassa ovat edenneet lupaavasti, ja artistit ovat erinomaisessa kunnossa. Tiistaina alkavat Euroviisut, joissa Linda Lampenius ja Pete Parkkonen tavoittelevat finaalipaikkaa.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Wien
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen herättivät suurta kiinnostusta Euroviisujen avajaisseremoniassa Wienissä. He ovat vedonlyöntitilastoissa ennakkosuosikkeja 37 prosentin voittomahdollisuudella. Lampenius saa myös poikkeusluvan…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Wien
Euroviisujen avajaiset pidettiin Wienissä, jossa artistit esittelivät näyttäviä asuja turkoosilla matolla. Suomen edustajat Linda Lampenius ja Pete Parkkonen herättivät huomiota tyylikkäissä asuissaan.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Wien
Euroviisuviikko alkaa tänään Wienissä avajaisilla, joissa artistit astelevat turkoosille matolle aakkosjärjestyksessä. Tapahtuma huipentuu viime vuoden voittokappaleen esitykseen sinfoniaorkesterin säestämänä. Suoraa lähetystä voi…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Wien
Euroviisut käynnistyvät ensi viikolla Wienissä. Kilpailijat ovat jo saapuneet turkoosille matolle, ja tapahtumia voi seurata suorana lähetyksenä. Ensimmäinen semifinaali järjestetään 12. toukokuuta…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Wien
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.