Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yle on päättänyt, että Mikko Silvennoinen selostaa Euroviisut Helsingistä eikä Wienistä. Ratkaisu perustuu säästösyihin, ja sama käytäntö oli käytössä myös viime vuonna. Silvennoinen toivoo voivansa selostaa paikan päältä tulevaisuudessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yle on päättänyt, että Mikko Silvennoinen selostaa Euroviisut Helsingistä eikä Wienistä. Ratkaisu perustuu säästösyihin, ja sama käytäntö oli käytössä myös viime vuonna. Silvennoinen toivoo voivansa selostaa paikan päältä tulevaisuudessa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.5.2026 klo 10:00, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mikko Silvennoinen selostaa Euroviisut Helsingistä säästösyistä.
Yle lähettää viisujuontajan kotiin
Yle on päättänyt, että Mikko Silvennoinen selostaa Euroviisut Helsingistä. Tämä johtuu säästöistä. Viime vuonna sama päätös tehtiin myös Baselissa. Silvennoinen toivoo, että voisi selostaa paikan päältä tulevaisuudessa.
Yle on päättänyt, että Mikko Silvennoinen selostaa Euroviisut Helsingistä eikä Wienistä. Ratkaisu perustuu säästösyihin, ja sama käytäntö oli käytössä myös viime vuonna. Silvennoinen toivoo voivansa selostaa paikan päältä…
Suomi on vedonlyöntiyhtiöiden mukaan Euroviisujen ennakkosuosikki. Kuitenkin, jos Israel pääsee finaaliin, se voi olla kilpailun todellinen suosikki. Tämä muuttaa kilpailun dynamiikkaa ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen herättivät suurta kiinnostusta Euroviisujen avajaisseremoniassa Wienissä. He ovat vedonlyöntitilastoissa ennakkosuosikkeja 37 prosentin voittomahdollisuudella. Lampenius saa myös poikkeusluvan…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Laulaja Bonnie Tyler on vaivutettu koomaan Portugalissa kiireellisen suolistoleikkauksen jälkeen. Kooman tarkoitus on helpottaa hänen toipumistaan leikkauksesta. Tylerin edustajat vahvistivat hänen olevan…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Laulaja Bonnie Tyler on vaivutettu koomaan kiireellisen suolistoleikkauksen jälkeen Portugalissa. Hänen tiedottajansa mukaan kooman tarkoitus on helpottaa toipumista. Tylerin on tarkoitus esiintyä…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Viulisti Linda Lampenius esittää Euroviisuissa oman Gagliano-viulunsa, jonka arvo on noin 120 000 euroa. Hän on aiemmin käyttänyt halvempaa viulua UMK:ssa, mutta…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Euroviisujen avajaiset järjestettiin Wienissä, ja kilpailijat esittelivät näyttäviä asujaan turkoosilla matolla. Suomen edustajat Linda Lampenius ja Pete Parkkonen ovat ennakkosuosikkeja, kun taas…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.