Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Mikael Seppälä on valittu Suomen jääkiekkomaajoukkueeseen tämän kevään MM-kisoissa Sveitsissä. Leijonat ilmoitti joukkueestaan Ruotsin EHT-turnauksen jälkeen. Seppälä on kokenut pelaaja, joka on aiemmin osallistunut neljään MM-kilpailuun.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Mikael Seppälä on valittu Suomen jääkiekkomaajoukkueeseen tämän kevään MM-kisoissa Sveitsissä. Leijonat ilmoitti joukkueestaan Ruotsin EHT-turnauksen jälkeen. Seppälä on kokenut pelaaja, joka on aiemmin osallistunut neljään MM-kilpailuun.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.5.2026 klo 21:48, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mikael Seppälä edustaa Suomea MM-kisoissa.
Seppälä pelaa jälleen MM-kisoissa
Mikael Seppälä on valittu Suomen jääkiekkomaajoukkueeseen. Hän pelaa MM-kisoissa Sveitsissä. Seppälä on kokenut pelaaja, joka on ollut Leijonissa monta vuotta. Hän on pelannut aiemmin neljässä MM-kisassa.
Mikael Seppälä on valittu Suomen jääkiekkomaajoukkueeseen tämän kevään MM-kisoissa Sveitsissä. Leijonat ilmoitti joukkueestaan Ruotsin EHT-turnauksen jälkeen. Seppälä on kokenut pelaaja, joka on aiemmin osallistunut neljään MM-kilpailuun.
Leijonien joukkue jääkiekon MM-kisoihin julkistettiin Ruotsin EHT-turnauksen jälkeen. Mukana on useita oululaispelaajia, kuten Justus Annunen ja Jesse Puljujärvi. Joukkue matkustaa Sveitsiin kisojen…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Jääkiekko
Leijonien päävalmentaja Antti Pennanen on nimennyt joukkueen Sveitsin MM-kisoihin. Mukana on kolme maalivahtia, kahdeksan puolustajaa ja neljätoista hyökkääjää, joista yksi on Patrik…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Aleksander Barkov ilmaisi suruaan ketjukaverinsa Aku Rädyn loukkaantumisen vuoksi. Räty loukkasi jalkansa Ruotsi-ottelun avauserässä ja joutui jättämään pelin kesken. Hän oli lähellä…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkisat
Suomi voitti Ruotsin 5–1 Tukholman EHT-turnauksen päätöspelissä. Patrik Puistola teki kaksi maalia ja syötti yhden. Muut maalintekijät olivat Ville Heinola, Lenni Hämeenaho…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Jääkiekko
Suomen jääkiekkomaajoukkueen kapteeni Aleksander Barkov ei ole mukana lauantain ottelussa Tshekkiä vastaan. Barkov palasi hiljattain sairauslomalta, mutta hänen poissaolonsa syytä ei ole…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Jääkiekko
Patrik Puistola teki upean maalin, joka vei Leijonat 2–1-johtoon Ruotsia vastaan jääkiekon EHT-turnauksen päätöspelissä. Suomi aloitti pelin vahvasti, kun Ville Heinola teki…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Jääkiekko
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.