Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oulussa poliisi takaa-ajoi rattijuoppoa, joka ajoi holtittomasti. Takaa-ajo aiheutti useita vaaratilanteita kaupungin alueella. Kuljettaja saatiin lopulta pysäytettyä ja asiaa tutkitaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oulussa poliisi takaa-ajoi rattijuoppoa, joka ajoi holtittomasti. Takaa-ajo aiheutti useita vaaratilanteita kaupungin alueella. Kuljettaja saatiin lopulta pysäytettyä ja asiaa tutkitaan.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.5.2026 klo 18:34, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Rattijuoppo aiheutti vaaratilanteita Oulussa • Poliisi takaa-ajoi holtitonta kuljettajaa Oulussa • Poliisi takaa-ajoi holtitonta kuljettajaa Oulussa.
Rattijuoppo ajoi holtittomasti Oulussa
Oulussa poliisi jahtasi rattijuoppoa, joka ajoi vaarallisesti. Takaa-ajo tapahtui illansuussa ja aiheutti useita vaaratilanteita. Poliisi sai kuljettajan kiinni Oulun keskustassa. Asiaa tutkitaan rattijuopumuksena ja liikenneturvallisuuden vaarantamisena.
Oulussa poliisi takaa-ajoi rattijuoppoa, joka ajoi holtittomasti. Takaa-ajo aiheutti useita vaaratilanteita kaupungin alueella. Kuljettaja saatiin lopulta pysäytettyä ja asiaa tutkitaan.
Oulussa poliisi ajoi takaa kuljettajalle, joka ajoi holtittomasti. Takaa-ajo aiheutti vaaratilanteita, mutta poliisi sai lopulta pysäytettyä auton ja otti kuljettajan kiinni. Asiaa tutkitaan törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena ja rattijuopumuksena.
Oulussa poliisi ajoi takaa holtitonta autoilijaa, joka aiheutti vaaratilanteita liikenteessä. Kuljettaja saatiin lopulta pysäytettyä Oulun keskustassa, ja hänet otettiin kiinni. Poliisi tutkii tapausta törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena ja rattijuopumuksena.
Kuusamossa 17-vuotias kuljettaja pakeni poliisia lauantain vastaisena yönä. Hän ajoi 132 kilometriä tunnissa 80:n rajoitusalueella ja vauhti nousi jopa 181 kilometriin tunnissa.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Rattijuopumus, #Liikenneturvallisuus
Oulussa poliisin kiinniottama henkilö menehtyi Ruskon pääpoliisiasemalla. Henkilö oli eloton poliisiasemalle saavuttaessa, eikä elvytys onnistunut. Tapauksen tutkinta on aloitettu valtakunnansyyttäjän toimesta.
Rikos • jaetut avainsanat: #Oulu, #Poliisi
Rovaniemen sunnuntaina tapahtuneessa väkivaltarikoksessa epäillään yhtä henkilöä tapon yrityksestä. Poliisin mukaan epäilty on käyttänyt teräasetta toista henkilöä kohtaan, ja molemmat osapuolet ovat…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Kangasniemellä mies jäi kiinni rattijuopumuksesta kahdesti vain tunnin sisällä. Ensimmäisen kiinnijäämisen jälkeen hänelle määrättiin väliaikainen ajokielto, mutta hän jatkoi ajamista ja jäi…
Rikos • jaetut avainsanat: #Rattijuopumus, #Poliisi
Poliisi on pidättänyt henkilön, joka epäillään ampuneen laukauksen kerrostalon parvekkeelta Vaasassa. Ampuminen tapahtui lauantai-iltapäivänä, ja kukaan ei loukkaantunut. Poliisi tutkii tapausta ampuma-aserikoksena…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Vaasan Palosaareessa tapahtui ammuskelu kerrostalon parvekkeelta, mikä johti laajaan poliisioperaatioon. Poliisi sai ilmoituksen ampumisesta lauantaina iltapäivällä, mutta onneksi kukaan ei loukkaantunut. Epäilty…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.