Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Espanjalainen Javier Lasheras aloitti päävalmentajana Kempeleen Padelkeskuksessa. Hän muutti Ouluun viime elokuussa, kun hän sai tarjouksen, joka muutti hänen elämänsä. Lasheras on innoissaan uudesta roolistaan ja mahdollisuudestaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Espanjalainen Javier Lasheras aloitti päävalmentajana Kempeleen Padelkeskuksessa. Hän muutti Ouluun viime elokuussa, kun hän sai tarjouksen, joka muutti hänen elämänsä. Lasheras on innoissaan uudesta roolistaan ja mahdollisuudestaan.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.5.2026 klo 14:00, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Javier Lasheras siirtyi Kempeleen Padelkeskukseen • Javier Lasheras siirtyi Kempeleen Padelkeskukseen.
Javier Lasheras aloitti Kempeleessä
Javier Lasheras on espanjalainen nuori mies. Hänestä tuli Kempeleen Padelkeskuksen päävalmentaja. Lasheras muutti Ouluun viime elokuussa. Hän on innoissaan uudesta työpaikastaan ja mahdollisuudestaan.
Espanjalainen Javier Lasheras aloitti päävalmentajana Kempeleen Padelkeskuksessa. Hän muutti Ouluun viime elokuussa, kun hän sai tarjouksen, joka muutti hänen elämänsä. Lasheras on innoissaan uudesta roolistaan ja mahdollisuudestaan.
Espanjalainen Javier Lasheras on aloittanut päävalmentajana Kempeleen Padelkeskuksessa. Hän muutti Ouluun elokuussa ja on innoissaan uudesta mahdollisuudestaan. Lasheras kertoo, että tilaisuuteen tarttuminen oli hänelle tärkeää.
Kajaanin kaupunginteatterin esitys Tervan tie on saanut myönteistä palautetta. Näytelmä käsittelee myyttejä ja luonnontilaisia metsiä Suomessa. Seuraavat esitykset ovat Kempeleessä ja Oulussa.
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kempele, #Oulu
Suomalaiset keräilevät innokkaasti vanhoja lasiesineitä, kuten Ultima Thulea ja Floraa. Monet vierailijat jakavat henkilökohtaisia muistojaan näyttelyissä, mikä lisää lasimuotoilun kiinnostavuutta. Lasimuotoilijoiden nimet…
Kulttuuri
Haukiputaalla avattiin Climate Clock -taidereitin ensimmäinen teos, joka kantaa nimeä Maailman arvokkain kello. Teoksen ovat luoneet taiteilijaparit Tellervo Kalleinen ja Oliver Kochta-Kalleinen.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Oulu
Oulussa avautuu toukokuussa useita näyttelyitä, kun kevään hiljaisempi kausi päättyy. Tapahtumien runsaus voi ennakoida vilkasta kesää. Näyttelyt tarjoavat monipuolista kulttuuritarjontaa.
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Oulu
Tubecon Awards 2026 -gaala järjestettiin Turussa, jossa palkittiin somevaikuttajia 29 kategoriassa. Vuoden vaikuttajiksi valittiin Niko ja Santtu, ja Weksi sai useita palkintoja,…
Kulttuuri
Oulun musiikkivideofestivaalien avajaisnäytöksessä esitetään brittiläisen ohjaajan Derek Jarmanin kokeellinen elokuva Blue. Elokuvan musiikista vastaa Simon Fisher Turner, joka esittää päivitetyn version teoksen…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Oulu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.