Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rovaniemen Palloseuran entinen puheenjohtaja Risto Niva on saanut neljän kuukauden ehdollisen vankeustuomion kavalluksesta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Montenegro pyrkii liittymään Euroopan unioniin vuonna 2025, ja se on edennyt jäsenyysprosessissa pisimmälle. Montenegron EU-ministeri Maida Gorcevic korostaa, että EU:n sääntöjen noudattaminen on avain menestykseen. Kyselyt osoittavat, että lähes 80 prosenttia kansasta kannattaa liittymistä unioniin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Montenegro pyrkii liittymään Euroopan unioniin vuonna 2025, ja se on edennyt jäsenyysprosessissa pisimmälle. Montenegron EU-ministeri Maida Gorcevic korostaa, että EU:n sääntöjen noudattaminen on avain menestykseen. Kyselyt osoittavat, että lähes 80 prosenttia kansasta kannattaa liittymistä unioniin.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.5.2026 klo 09:18, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Montenegro tavoittelee EU-jäsenyyttä vuoteen 2025 mennessä • Montenegro tavoittelee EU-jäsenyyttä vuoteen 2025 mennessä.
Montenegro haluaa EU-jäseneksi vuonna 2025
Montenegro aikoo liittyä Euroopan unioniin vuonna 2025. Se on edennyt jäsenyysprosessissa pisimmälle kaikista ehdokasmaista. Montenegron EU-ministeri sanoo, että EU:n sääntöjä on noudatettava. Kyselyt näyttävät, että lähes 80 prosenttia kansasta tukee liittymistä.
Montenegro pyrkii liittymään Euroopan unioniin vuonna 2025, ja se on edennyt jäsenyysprosessissa pisimmälle. Montenegron EU-ministeri Maida Gorcevic korostaa, että EU:n sääntöjen noudattaminen on avain menestykseen. Kyselyt osoittavat, että…
Montenegro pyrkii liittymään Euroopan unioniin vuoteen 2025 mennessä. EU-ministeri Maida Gorcevic korostaa, että jäsenyyden saavuttaminen edellyttää EU:n sääntöjen noudattamista. Kyselyt osoittavat, että lähes 80 prosenttia montenegrolaisista tukee liittymistä…
Venäjän presidentti Vladimir Putin arvosteli Suomen päätöstä liittyä Natoon. Hän väitti, että Suomi toivoi Venäjän romahtavan ja hyötyvänsä siitä. Putin korosti, ettei…
Ulkomaat
Espanjan Kanariansaarilla risteilyalus MV Hondius ankkuroituu rantavesille hantavirustartuntojen vuoksi. Matkustajat testataan laivalla ja evakuoidaan veneillä satamaan, josta heidät kuljetetaan lentokentälle. WHO seuraa…
Ulkomaat
Unkarin uusi parlamentti on valinnut Peter Magyarin pääministeriksi. Magyarin Tisza-puolue voitti vaaleissa yli kaksi kolmasosaa paikoista. Hän lupasi palvella maataan ja taistella…
Ulkomaat
Maailman terveysjärjestö WHO on vahvistanut kuusi hantavirustartuntaa risteilylaivalla. Tartunnat liittyvät Andes-viruskannan leviämiseen, ja kolme tartunnan saanutta on menehtynyt. WHO arvioi, että riski…
Ulkomaat
Ukraina ja Venäjä ovat sopineet kolmen päivän tulitauosta, joka alkaa lauantaina. Yhdysvaltain presidentti Donald Trump vahvisti sopimuksen, ja osapuolet aikovat myös vaihtaa…
Ulkomaat
Kaksi suomalaismatkailijaa on altistunut mahdollisesti hantavirukselle lentokoneessa Johannesburgissa. Hantavirus on levinnyt risteilyaluksesta, jossa useilla matkustajilla on todettu tartunta. Suomessa terveysviranomaiset ovat olleet…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä kulkeutuu Etelä-Lappiin. Heinät kukkivat koko maassa. Koivun siitepölyä on ilmassa vähäisiä määriä Lapissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat enimmäkseen vähäisiä maan pohjoisosissa. Kuusi ja mänty kukkivat koko maassa. Kukinta lähestyy loppua maan eteläosissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu heikkona Keski- ja Pohjois-Lapissa, ja koivun siitepölyä voi kulkeutua Etelä-Lappiin. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Koivun siitepölymäärät jäävät Lapissa vähäisiksi. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä maan pohjoisosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.