Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tapparan Joni Tuulola kertoi herättyään, että olo tuntui raskaalta pitkän finaaliottelun jälkeen. Joukkueen pelaajat kokivat vaikeuksia palautua, sillä edellinen ottelu päättyi vasta varhain lauantaina. Lauantaina pelattiin viides finaaliottelu KooKoota vastaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tapparan Joni Tuulola kertoi herättyään, että olo tuntui raskaalta pitkän finaaliottelun jälkeen. Joukkueen pelaajat kokivat vaikeuksia palautua, sillä edellinen ottelu päättyi vasta varhain lauantaina. Lauantaina pelattiin viides finaaliottelu KooKoota vastaan.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.5.2026 klo 08:00, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tapparan pelaajilla käynnistymisvaikeuksia.
Tapparan pelaajilla on vaikeaa herätä
Tapparan puolustaja Joni Tuulola kertoi, että hänellä oli vaikeaa herätä lauantaina. Hän tunsi olonsa raskaalta pitkän finaaliottelun jälkeen. Joukkueen pelaajilla oli vain vähän aikaa palautua edellisestä pelistä. Lauantaina he pelasivat viidennen finaaliottelun KooKoota vastaan.
Tapparan Joni Tuulola kertoi herättyään, että olo tuntui raskaalta pitkän finaaliottelun jälkeen. Joukkueen pelaajat kokivat vaikeuksia palautua, sillä edellinen ottelu päättyi vasta varhain lauantaina. Lauantaina pelattiin viides finaaliottelu…
Tappara on johtanut jääkiekon SM-Liigan neljättä loppuottelua Kouvolassa avauserän jälkeen maalein 2–1. Joni Tuulola teki joukkueen ensimmäisen maalin, ja Benjamin Rautiainen syötti…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Tappara, #KooKoo
Liigan finaalit jatkuvat Tampereella, mutta KooKoon kokoonpanossa on tapahtunut merkittäviä muutoksia. Eilisessä pitkään kestäneessä ottelussa joukkueen avainpuolustajat kärsivät loukkaantumisia, mikä vaikuttaa tänään…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KooKoo, #Tappara
Jääkiekon SM-liigan neljännessä loppuottelussa KooKoo ja Tappara ovat yhä tasalukemissa 2–2 kahden jatkoerän jälkeen. Ottelun voittajaa haetaan seuraavaksi kolmannesta jatkoerästä, sillä kumpikaan…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KooKoo, #Tappara
KooKoo on nyt voiton päässä jääkiekon mestaruudesta, kun se voitti Tapparan 2–1. Valmentaja Jouko Myrrä sai tukea jopa Tapparan kannattajilta ennen peliä.…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KooKoo, #Tappara
KooKoo on voittanut Tampereella 2–1 ja on lähellä Suomen mestaruutta. Kapteeni Otto Paajanen kertoi, että joukkueen voittobiisi soi hurjalla volyymilla voiton jälkeen.…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KooKoo
Suomi voitti Tshekin jääkiekon EHT-turnauksessa lukemin 3–2. Ottelu eteni jännittävästi, ja Suomi johti ensimmäisen erän jälkeen 2–0. Sunnuntaina Suomi kohtaa turnauksen päätöskierroksella…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.