Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Työpaikkoja, joissa voi tienata lähes 5000 euroa kuukaudessa ilman tutkintoa, on tulevaisuudessa kysytty. Tampereen yliopiston professori Thomas Olsson korostaa, että tekoälyn vaikutuksia on syytä arvioida realistisesti. Monet perinteiset alat säilyttävät työpaikat ja tarjoavat hyviä palkkoja.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Työpaikkoja, joissa voi tienata lähes 5000 euroa kuukaudessa ilman tutkintoa, on tulevaisuudessa kysytty. Tampereen yliopiston professori Thomas Olsson korostaa, että tekoälyn vaikutuksia on syytä arvioida realistisesti. Monet perinteiset alat säilyttävät työpaikat ja tarjoavat hyviä palkkoja.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.5.2026 klo 07:00, pääluokka Työelämä.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Talouselämä.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Hyvä palkka ilman tutkintoa.
Hyvä palkka ilman tutkintoa
On olemassa työpaikkoja, joissa voi ansaita lähes 5000 euroa kuukaudessa ilman tutkintoa. Tulevaisuudessa tällaisia työpaikkoja on paljon. Tampereen yliopiston professori sanoo, että tekoäly ei vie kaikkia työpaikkoja. Monilla perinteisillä aloilla on hyvät palkat ja työt säilyvät.
Työpaikkoja, joissa voi tienata lähes 5000 euroa kuukaudessa ilman tutkintoa, on tulevaisuudessa kysytty. Tampereen yliopiston professori Thomas Olsson korostaa, että tekoälyn vaikutuksia on syytä arvioida realistisesti. Monet perinteiset…
Pihlajalinnan muutosneuvottelut on saatu päätökseen, ja arviolta 220 tehtävää päättyy. Neuvotteluissa oli mukana 2 100 työntekijää yhtiön 4 500:sta. Muutosten taustalla on…
Työelämä • jaetut avainsanat: #Työpaikat
Telian kuluttajaliiketoiminnassa päättyy 88 työtehtävää muutosneuvotteluiden seurauksena. Samalla avautuu 35 uutta tehtävää, joten nettovähennys on 53. Muutokset tulevat voimaan kesäkuun alussa, mutta…
Työelämä • jaetut avainsanat: #Työpaikat
Tulli on päättänyt lomauttaa noin sata työntekijää itärajalta yhteistoimintaneuvotteluiden seurauksena. Lomautukset koskevat työntekijöitä eri paikoissa, kuten Nuijamaalla ja Imatralla. Tulli ilmoitti asiasta…
Työelämä
Isät ovat alkaneet käyttää aiempaa enemmän perhevapaita, mutta merkittävä osa heistä jättää edelleen vapaita käyttämättä. Valtiontalouden tarkastusviraston raportin mukaan suomalaiset isät käyttävät…
Työelämä
Säkylässä tapahtui työtapaturma, jossa yksi työntekijä menehtyi. Henkilö jäi puristuksiin suurkanalan tuotantotiloissa maanantaiaamupäivällä. Poliisi tutkii tapausta, mutta ei voi vielä antaa lisätietoja.
Työelämä
Pihlajalinnan muutosneuvottelut Pohjois-Pirkanmaalla ovat päättyneet, ja 139 työntekijän työsuhteet päättyvät. Samalla yhtiö lupaa luoda 61 uutta työpaikkaa, jotka tarjotaan ensisijaisesti irtisanomisuhan alla…
Työelämä • jaetut avainsanat: #Työpaikat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.