Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Nurmon Jymy aloitti paluukauden miesten Ykköspesikseen voittamalla Kankaanpään Mailan vieraskentällä. Kotiavauksessaan Jymy nappasi täydet pisteet Simon Kiriä vastaan. Joukkueen jäsenet ovat innostuneita tulevasta kaudesta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Nurmon Jymy aloitti paluukauden miesten Ykköspesikseen voittamalla Kankaanpään Mailan vieraskentällä. Kotiavauksessaan Jymy nappasi täydet pisteet Simon Kiriä vastaan. Joukkueen jäsenet ovat innostuneita tulevasta kaudesta.
Aiheesta on julkaistu 14 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.5.2026 klo 21:29, pääluokka Pesäpallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nurmon Jymy palasi Ykköspesikseen • Miesten liigan tulokset ja seuraavat ottelut • Miesten Ykkösliigan jalkapallotuloksia.
Nurmon Jymy palasi Ykköspesikseen
Nurmon Jymy on palannut miesten Ykköspesikseen. Joukkue voitti Kankaanpään Mailan vierasottelussa. Kotiottelussa Jymy voitti Simon Kiriä ja sai täydet pisteet. Jymyläiset ovat innoissaan tulevasta kaudesta.
Nurmon Jymy aloitti paluukauden miesten Ykköspesikseen voittamalla Kankaanpään Mailan vieraskentällä. Kotiavauksessaan Jymy nappasi täydet pisteet Simon Kiriä vastaan. Joukkueen jäsenet ovat innostuneita tulevasta kaudesta.
Miesten liigassa pelattiin useita otteluita, joissa Inter voitti Jaron 2–0 ja VPS pelasi Gnistanin kanssa 1–1. Liigassa Inter johtaa sarjaa neljällä voitolla ja kahdella tasapelillä. Seuraavat ottelut pelataan…
Miesten Ykkösliigassa pelattiin useita otteluita, joissa Jippo ja HJK Klubi 04 päätyivät tasapeliin 1–1. KTP voitti KäPan 2–1, ja JäPS voitti SJK Akatemian 2–0. JäPS johtaa sarjaa, kun…
Miesten jalkapalloliigassa pelattiin useita otteluita. Inter voitti Jaron 2–0 ja VPS pelasi Gnistanin kanssa 1–1. Liigassa Inter johtaa sarjaa, kun taas Jaro on edelleen voitotta.
Miesten Ykkösliigassa pelattiin useita otteluita, joissa Jippo ja HJK Klubi 04 päätyivät tasapeliin 1–1. KTP voitti KäPan 2–1 ja JäPS voitti SJK Akatemian 2–0. JäPS johtaa sarjaa, kun…
Naisten Ykköspesiksessä pelattiin useita otteluita, joissa Kajaanin Pallokerho ja Lavepesis voittivat omat pelinsä. Seinäjoen Maila-Jussit kärsi tappion Kajaanille, ja Haapajärven Pesä-Kiilat jäi ilman voittoja. Siilinjärven Pesis hävisi Jokilaakson…
Miesten Superpesiksessä pelattiin useita otteluita, joissa Hyvinkään Tahko voitti Pattijoen Urheilijat ja Joensuun Maila hävisi Vimpelin Vedolle. Imatran Pallo-Veikot voitti Kempeleen Kirin. Otteluissa palkittiin useita pelaajia ja yleisöä…
Naisten Kansallisliigassa HJK voitti IF Gnistanin 5–0. KuPS voitti Ilveksen 3–2 ja Åland United voitti PK-35 Vantaan 5–0. Liigassa KuPS johtaa sarjaa, HJK seuraa tiiviisti perässä.
Naisten Superpesiksessä pelattiin useita otteluita, joissa Jussittaret voitti Feran ja Joensuun Maila voitti Oulun Lippo Naiset. Roihuttaret puolestaan voitti Mailattaret. Otteluissa palkittiin useita pelaajia ja yleisöä oli paikalla…
Miesten Superpesiksessä pelattiin useita otteluita, joissa Hyvinkään Tahko kohtasi Pattijoen Urheilijat ja Joensuun Maila pelasi Vimpelin Vedon kanssa. Imatran Pallo-Veikot voitti Kempeleen Kirin. Seuraavat ottelut pelataan 9. Ja…
Naisten Superpesiksessä pelattiin useita otteluita, joissa Jussittaret ja Joensuun Maila voittivat omat pelinsä. Roihuttaret puolestaan voitti Mailattaret. Seuraavat ottelut pelataan 9. Ja 10. toukokuuta.
Miesten Ykköspesis on käynnistynyt, ja ensimmäisissä otteluissa Jyväskylän Kiri hävisi Ulvilan Pesä-Veikoille. Haminan Palloilijat ja Nurmon Jymy voittivat omat ottelunsa. Seuraavat pelit jatkuvat 9. Ja 10. toukokuuta.
Simon Kiri kärsi tappion miesten Ykköspesiskauden avausottelussa Nurmon Jymylle. Ottelu päättyi jaksovoittoihin 2–0, ja Kirin pelinjohtaja Eemeli Paldanius totesi sisäpelin olleen hyvää…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #Ykköspesis, #NurmonJymy
Miesten Ykköspesiksessä Puna-Mustat voitti Puijon Pesisjoukkueen kahdessa ottelussa. Ensimmäinen peli päättyi 7–1 ja toinen 7–4. Seuraavat ottelut pelataan 9. Ja 10. toukokuuta.
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #Ykköspesis
Pattijoen Urheilijat avasi miesten Superpesiksen kauden voitolla Alajärven Ankkureista. Ottelu päättyi PattU:n hyväksi 2–0, ja joukkueen pelaajat, kuten Vertti Kontinaho ja Eemeli…
Pesäpallo
Puijon Pesis, eli PuPe, ei ole arvioissa Ykköspesiksen suosikkijoukkue. Siilinjärven Pesis puolestaan tavoittelee sarjapaikan säilyttämistä. Kauden aloitus tuo runsaasti pelejä Pohjois-Savoon.
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #Ykköspesis
Eemeli Paldanius on nimetty Simon Kirin pelinjohtajaksi Ykköspesis-kauteen. Paldanius, 28, on aiemmin pelannut Superpesiksessä, mutta hänen pelaajauransa on ollut haastava. Hän on…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #Ykköspesis
Eemeli Paldanius aloittaa Simon Kirin pelinjohtajana Ykköspesis-kaudella. Vaikka hän lopetti pelaamisen nuorena, intohimo lajia kohtaan on säilynyt. Paldanius on 28-vuotias ja valmis…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #Ykköspesis
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.