Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Haukiputaalla avattiin Climate Clock -taidereitin ensimmäinen teos, joka kantaa nimeä Maailman arvokkain kello. Teoksen ovat luoneet taiteilijaparit Tellervo Kalleinen ja Oliver Kochta-Kalleinen. Teos on osa Oulun kulttuuripääkaupunkivuoden ohjelmaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Haukiputaalla avattiin Climate Clock -taidereitin ensimmäinen teos, joka kantaa nimeä Maailman arvokkain kello. Teoksen ovat luoneet taiteilijaparit Tellervo Kalleinen ja Oliver Kochta-Kalleinen. Teos on osa Oulun kulttuuripääkaupunkivuoden ohjelmaa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.5.2026 klo 19:41, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Climate Clock -taide avattiin Haukiputaalla.
Climate Clock -taide avattiin Haukiputaalla
Haukiputaalla avattiin uusi taideteos. Teoksen nimi on Maailman arvokkain kello. Taiteilijat ovat Tellervo Kalleinen ja Oliver Kochta-Kalleinen. Teos on osa Oulun kulttuuripääkaupunkivuoden ohjelmaa.
Haukiputaalla avattiin Climate Clock -taidereitin ensimmäinen teos, joka kantaa nimeä Maailman arvokkain kello. Teoksen ovat luoneet taiteilijaparit Tellervo Kalleinen ja Oliver Kochta-Kalleinen. Teos on osa Oulun kulttuuripääkaupunkivuoden ohjelmaa.
Vuojalassa on julkaistu uusi pilapiirros, joka herättää keskustelua. Piirros käsittelee ajankohtaisia aiheita ja tarjoaa katsojilleen uusia näkökulmia. Tilaajat voivat lukea lisää aiheesta…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Rumpali ja säveltäjä Ismo "Ippe" Kätkä on kuollut 78-vuotiaana. Hän kuoli 6. toukokuuta Vaasassa. Kätkä muistetaan erityisesti Royals-yhtyeestä ja hänen laaja uransa…
Kulttuuri
Synkät ajat ovat olleet läsnä jokaisella vuosikymmenellä, ja niiden keskellä taiteen ja kulttuurin rooli nousee esiin. Taide tarjoaa lohtua ja toivoa, sekä…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Outileena Uotilan räsymattotaidetta on nyt nähtävillä Särestöniemi-museossa Kittilässä. Taiteilija kokee syvää yhteyttä kuvataiteilija Reidar Särestöniemeen, ja heidän taustoissaan on paljon yhteistä. Uotilan…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Oulussa avautuu toukokuussa useita näyttelyitä, kun kevään hiljaisempi kausi päättyy. Tapahtumien runsaus voi ennakoida vilkasta kesää. Näyttelyt tarjoavat monipuolista kulttuuritarjontaa.
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Oulu
Venetsian biennaali avautuu tänään poikkeuksellisissa tunnelmissa, kun jury on eronnut vastalauseena Venäjän ja Israelin osallistumiselle. Tämän vuoksi biennaalin palkintoja, kuten ”Kultaisia leijonia”,…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.