Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Unkarissa tapahtui vakava bussiturma, jossa kuoli 12 ihmistä. Samanaikaisesti Romanian ilmatilassa espanjalainen F-18-hävittäjä ampui alas droonin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Generatiivisen tekoälyn avulla on julkaistu epävirallinen lyhytelokuvatraileri Grand Theft Auto: San Andreasista, joka on saanut positiivista palautetta YouTubessa. Trailerissa nähdään pelin keskeiset hahmot ja nostalgisia kohtauksia, kuten päähenkilö CJ:n vauhdikas junan kiinniottaminen. Projekti on herättänyt keskustelua ja toiveita vastaavista trailerista myös muista GTA-peleistä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Generatiivisen tekoälyn avulla on julkaistu epävirallinen lyhytelokuvatraileri Grand Theft Auto: San Andreasista, joka on saanut positiivista palautetta YouTubessa. Trailerissa nähdään pelin keskeiset hahmot ja nostalgisia kohtauksia, kuten päähenkilö CJ:n vauhdikas junan kiinniottaminen. Projekti on herättänyt keskustelua ja toiveita vastaavista trailerista myös muista GTA-peleistä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.5.2026 klo 19:09, pääluokka Pelit.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Pelaaja.fi.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Generatiivinen tekoäly luo GTA: San Andreas -trailer.
Uusi GTA: San Andreas -trailer julkaistiin
Generatiivinen tekoäly on tehnyt uuden lyhytelokuvatrailerin Grand Theft Auto: San Andreasista. Trailerissa näkyvät pelin tärkeät hahmot ja tuttuja kohtauksia, kuten CJ:n yritys saada juna kiinni. Tämä projekti on saanut paljon positiivista palautetta YouTubessa. Monet toivovat myös samanlaista traileria GTA: Vice City -peliin.
Generatiivisen tekoälyn avulla on julkaistu epävirallinen lyhytelokuvatraileri Grand Theft Auto: San Andreasista, joka on saanut positiivista palautetta YouTubessa. Trailerissa nähdään pelin keskeiset hahmot ja nostalgisia kohtauksia, kuten päähenkilö…
Assassin’s Creed Black Flag Resynced -pelin uusioversio julkaistaan 9. heinäkuuta. Vaikka pelimaailma pysyy samana, se on tiheämpi ja sisältää enemmän tutkittavaa. Uusioversioon…
Pelit
Full Circlen Skate-peliin on lisätty Nike SB -pop-up-tapahtuma. Tapahtuma mahdollistaa pelaajien skeittaamisen yöllä rajoitetun ajan. Pelaajat voivat voittaa uusia varusteita ja kokeilla…
Pelit
Rebel Wolvesin tulevasta roolipelistä The Blood of Dawnwalker on saatu lisätietoja pelin kestosta. Vaikka pelissä on aikarajajärjestelmä, se ei pakota pelaajia kiirehtimään,…
Pelit
PowerWash Simulator 2:n uusi lisäosa tuo peliin Star Wars -teeman. Lisäosa julkaistaan kesällä 2026 ja siinä pelaajat siivoavat tunnettuja paikkoja, kuten Tatooine…
Pelit
Pragmata on Capcomin uusi scifi-toimintapeli, joka on ollut kehityksessä kuusi vuotta. Pelissä pelaajat käyttävät ainutlaatuista hakkerointimekaniikkaa, joka on keskeinen osa pelattavuutta. Vaikka…
Pelit
David Hayter, tunnettu Snake-näyttelijä, kertoo, ettei hän täysin ymmärrä Metal Gear Solidin tarinaa. Hän koki repliikkien merkityksen hämmentäväksi äänitysvaiheessa, mutta ei pidä…
Pelit
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 14.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla siitepölyä on vähän. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu Lapin eteläpuolella, ja kukinta heikkenee Etelä-Lapissa. Heinien siitepölymäärät jäävät rannikkoalueilla pääosin kohtalaisiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on vähän. Sade laskee siitepölymääriä.