Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Synkät ajat ovat olleet läsnä jokaisella vuosikymmenellä, ja niiden keskellä taiteen ja kulttuurin rooli nousee esiin. Taide tarjoaa lohtua ja toivoa, sekä uusia näkökulmia elämään. Kirjailija Doris Lessingin esimerkki muistuttaa, että luovuus voi kukoistaa vaikeinakin aikoina.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Synkät ajat ovat olleet läsnä jokaisella vuosikymmenellä, ja niiden keskellä taiteen ja kulttuurin rooli nousee esiin. Taide tarjoaa lohtua ja toivoa, sekä uusia näkökulmia elämään. Kirjailija Doris Lessingin esimerkki muistuttaa, että luovuus voi kukoistaa vaikeinakin aikoina.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.5.2026 klo 18:30, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Taiteen merkitys synkkinä aikoina korostuu.
Taide auttaa vaikeina aikoina
Vaikeita aikoja on ollut aina. Taide ja kulttuuri ovat tärkeitä, kun on synkkää. Ne tuovat lohtua ja uusia ajatuksia. Kirjailija Doris Lessing on hyvä esimerkki siitä, miten luovuus voi auttaa.
Synkät ajat ovat olleet läsnä jokaisella vuosikymmenellä, ja niiden keskellä taiteen ja kulttuurin rooli nousee esiin. Taide tarjoaa lohtua ja toivoa, sekä uusia näkökulmia elämään. Kirjailija Doris Lessingin…
Rovaniemen taidemuseo vastaanottaa syksyllä 10 miljoonan euron taidelahjoituksen. Taidetta säilytetään salaisessa kokoelmakeskuksessa, johon ei ole yleisöllä pääsyä. Museonjohtaja Riitta Kuusikko kertoo, että…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide, #Kulttuuri
Vuojalassa on julkaistu uusi pilapiirros, joka herättää keskustelua. Piirros käsittelee ajankohtaisia aiheita ja tarjoaa katsojilleen uusia näkökulmia. Tilaajat voivat lukea lisää aiheesta…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Rumpali ja säveltäjä Ismo "Ippe" Kätkä on kuollut 78-vuotiaana. Hän kuoli 6. toukokuuta Vaasassa. Kätkä muistetaan erityisesti Royals-yhtyeestä ja hänen laaja uransa…
Kulttuuri
Outileena Uotilan räsymattotaidetta on nyt nähtävillä Särestöniemi-museossa Kittilässä. Taiteilija kokee syvää yhteyttä kuvataiteilija Reidar Särestöniemeen, ja heidän taustoissaan on paljon yhteistä. Uotilan…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Oulussa avautuu toukokuussa useita näyttelyitä, kun kevään hiljaisempi kausi päättyy. Tapahtumien runsaus voi ennakoida vilkasta kesää. Näyttelyt tarjoavat monipuolista kulttuuritarjontaa.
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kulttuuri
Venetsian biennaali avautuu tänään poikkeuksellisissa tunnelmissa, kun jury on eronnut vastalauseena Venäjän ja Israelin osallistumiselle. Tämän vuoksi biennaalin palkintoja, kuten ”Kultaisia leijonia”,…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.