Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Virroilla sijaitsevan omakotitalon katto syttyi tuleen lauantaina iltapäivällä. Asukkaat havaitsivat savua ja aloittivat alkusammutuksen, mikä esti palon leviämisen suuremmaksi. Pelastuslaitos sai hälytyksen kello 15.40.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Virroilla sijaitsevan omakotitalon katto syttyi tuleen lauantaina iltapäivällä. Asukkaat havaitsivat savua ja aloittivat alkusammutuksen, mikä esti palon leviämisen suuremmaksi. Pelastuslaitos sai hälytyksen kello 15.40.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.5.2026 klo 17:39, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa, Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Omakotitalon katto syttyi tuleen Virroilla • Maastopalo uhkasi rakennusta Rovaniemellä • Kolme rakennusta tuhoutui tulipalossa.
Omakotitalon katto syttyi tuleen
Virroilla omakotitalon katto syttyi tuleen. Asukkaat huomasivat savua ja alkoivat sammuttaa paloa. He käyttivät vesiletkua alkusammutukseen. Tämä auttoi estämään palon leviämisen. Pelastuslaitos saapui pian paikalle.
Virroilla sijaitsevan omakotitalon katto syttyi tuleen lauantaina iltapäivällä. Asukkaat havaitsivat savua ja aloittivat alkusammutuksen, mikä esti palon leviämisen suuremmaksi. Pelastuslaitos sai hälytyksen kello 15.40.
Rovaniemellä Kittiläntien varrella syttyi maastopalo, joka uhkasi läheistä rakennusta lauantaina iltapäivällä. Lapin pelastuslaitos onnistui sammuttamaan palon ja estämään sen leviämisen rakennukseen.
Ranualla tuhoutui kolme autiota rakennusta tulipalossa lauantaina iltapäivällä. Lapin pelastuslaitos sai hälytyksen keskisuuresta palosta kello 13.47.
Kurikassa tapahtui vakava tulipalo, jossa kaksi ihmistä menetti henkensä. Omakotitalo oli täydessä palossa, kun pelastuslaitos saapui paikalle. Sammutustyöt jatkuvat edelleen.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Pelastuslaitos sammuttaa tulipaloa Espoon keskuksessa sijaitsevassa kerrostalossa. Paikalle hälytettiin 12 pelastuslaitoksen yksikköä, ja alueella on runsaasti palomiehiä sekä ensihoitajia. Pelastusviranomaiset toimivat nopeasti…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Virroilla, Koronkylällä, syttyi maastopalo lauantaina iltapäivällä. Pelastuslaitos lähetti paikalle kuusi yksikköä, ja palo saatiin rajattua kolmelta iltapäivällä. Sammutustyöt jatkuvat edelleen.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Virrat, #Maastopalo
Tampereen Amurissa syttyi perjantaiaamuna tulipalo kerrostalon yksiössä. Naapurit huomasivat savua ja ilmoittivat asiasta hätäkeskukseen. Pelastuslaitos pelasti asunnosta yhden henkilön, joka sai hoitoa…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Kiteellä syttyi maastopalo, jonka aiheutti hanhi. Lintu lensi sähkölinjaan, mikä sai aikaan noin kolmen aarin kokoisen palon. Paikalliset asukkaat sammutti paloa ennen…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Maastopalo, #Pelastuslaitos
Viitasaarella syttyi tulipalo, joka tuhosi pienen vajan ja poltti maastoa. Palo sai alkunsa mahdollisesti moottorisahatöistä tulleesta kipinästä, mutta kesämökki saatiin pelastettua. Pelastuslaitos…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.