Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kurikassa, Etelä-Pohjanmaalla, kaksi ihmistä on kuollut omakotitalon palossa. Palon syttymissyy ei ole vielä selvillä. Pelastuslaitos sai hälytyksen lauantaina iltapäivällä ja suoritti jälkisammutustöitä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kurikassa, Etelä-Pohjanmaalla, kaksi ihmistä on kuollut omakotitalon palossa. Palon syttymissyy ei ole vielä selvillä. Pelastuslaitos sai hälytyksen lauantaina iltapäivällä ja suoritti jälkisammutustöitä.
Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.5.2026 klo 20:10, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Ilta-Sanomat, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kaksi kuoli omakotitalon palossa Kurikassa • Kaksi kuoli tulipalossa Kurikassa • Kaksi kuollut omakotitalon palossa Kurikassa.
Kaksi kuoli palossa Kurikassa
Kurikassa on tapahtunut onnettomuus, jossa kaksi ihmistä kuoli. Omakotitalo syttyi tuleen lauantaina iltapäivällä. Pelastuslaitos sai hälytyksen puoli kolmen aikaan. Palon syytä ei vielä tiedetä.
Kurikassa, Etelä-Pohjanmaalla, kaksi ihmistä on kuollut omakotitalon palossa. Palon syttymissyy ei ole vielä selvillä. Pelastuslaitos sai hälytyksen lauantaina iltapäivällä ja suoritti jälkisammutustöitä.
Kurikassa tapahtui vakava tulipalo, jossa kaksi ihmistä menetti henkensä. Omakotitalo oli täydessä palossa, kun pelastuslaitos saapui paikalle. Sammutustyöt jatkuvat edelleen.
Kurikassa Etelä-Pohjanmaalla on tapahtunut omakotitalon palo, jossa kaksi ihmistä on kuollut. Palon syttymissyy on vielä selvittämättä, ja pelastuslaitos jatkaa jälkisammutustöitä. Hätäilmoitus saatiin puoli kolmen aikaan iltapäivällä.
Kurikassa Etelä-Pohjanmaalla kaksi ihmistä on menehtynyt omakotitalon palossa. Pelastuslaitos sai hälytyksen lauantaina iltapäivällä, ja palon syttymissyytä tutkitaan edelleen. Jälkisammutustyöt jatkuvat paikalla.
Kurikassa Etelä-Pohjanmaalla tapahtui omakotitalon palo, jossa kaksi ihmistä menetti henkensä. Pelastuslaitos sai hälytyksen lauantaina iltapäivällä, ja palon syttymissyytä tutkitaan edelleen. Jälkisammutustyöt jatkuvat paikalla.
Kurikassa tapahtui lauantaina tulipalo, jossa kuoli kaksi ihmistä. Pelastuslaitoksen mukaan talo oli jo täydessä palossa, kun he saapuivat paikalle. Palon syttymissyystä ei ole vielä tietoa.
Kurikassa tapahtui tulipalo, jossa kuoli kaksi ihmistä. Omakotitalo tuhoutui lähes kokonaan, ja pelastuslaitos sai hälytyksen palosta iltapäivällä. Palon syttymissyystä ei ole vielä tietoa.
Kurikassa tapahtui lauantaina omakotitalon tulipalo, jossa menehtyi kaksi ihmistä. Pelastuslaitos ei ole varma, olivatko uhrina olleet talon asukkaita. Talo vaurioitui pahoin, ja palon syttymissyystä ei ole tietoa.
Pelastuslaitos sammuttaa tulipaloa Espoon keskuksessa sijaitsevassa kerrostalossa. Paikalle hälytettiin 12 pelastuslaitoksen yksikköä, ja alueella on runsaasti palomiehiä sekä ensihoitajia. Pelastusviranomaiset toimivat nopeasti…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Ilmajoella syttyi lauantaina tulipalo suuressa sikalassa, jossa oli noin tuhat sikaa. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja sai palon sammutettua nopeasti, eikä eläimille tai…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #EteläPohjanmaa, #Pelastuslaitos
Virroilla sijaitsevan omakotitalon katto syttyi tuleen lauantaina iltapäivällä. Asukkaat havaitsivat savua ja aloittivat alkusammutuksen, mikä esti palon leviämisen suuremmaksi. Pelastuslaitos sai hälytyksen…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Vantaan Hakunilassa syttyi lauantai-iltana tulipalo kerrostaloasunnon keittiössä. Pelastuslaitos on hälyttänyt useita yksiköitä sammutustöihin, mutta henkilövahingoista ei ole tietoa. Tilanne on edelleen kesken.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Tampereen Amurissa syttyi perjantaiaamuna tulipalo kerrostalon yksiössä. Naapurit huomasivat savua ja ilmoittivat asiasta hätäkeskukseen. Pelastuslaitos pelasti asunnosta yhden henkilön, joka sai hoitoa…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Viitasaarella syttyi tulipalo, joka tuhosi pienen vajan ja poltti maastoa. Palo sai alkunsa mahdollisesti moottorisahatöistä tulleesta kipinästä, mutta kesämökki saatiin pelastettua. Pelastuslaitos…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.