Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lämpöpumppujen myynti Suomessa nousi alkuvuonna merkittävästi. Maaliskuussa myynti kasvoi jopa 71 prosenttia vuodentakaisesta. Suomi on Euroopan maista nopeimmin kasvava lämpöpumppujen markkina.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lämpöpumppujen myynti Suomessa nousi alkuvuonna merkittävästi. Maaliskuussa myynti kasvoi jopa 71 prosenttia vuodentakaisesta. Suomi on Euroopan maista nopeimmin kasvava lämpöpumppujen markkina.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.5.2026 klo 16:00, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lämpöpumppujen myynti kasvoi Suomessa voimakkaasti.
Lämpöpumppujen myynti kasvoi paljon
Suomessa myydään nyt paljon lämpöpumppuja. Myynti kasvoi alkuvuonna 48 prosenttia. Maaliskuussa myynti kasvoi 71 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Tämä johtuu energiamarkkinoiden tilanteesta ja viime kesän kuumuudesta.
Lämpöpumppujen myynti Suomessa nousi alkuvuonna merkittävästi. Maaliskuussa myynti kasvoi jopa 71 prosenttia vuodentakaisesta. Suomi on Euroopan maista nopeimmin kasvava lämpöpumppujen markkina.
Ilmalämpöpumppujen myynti Suomessa kasvoi alkuvuonna 48 prosenttia verrattuna viime vuoteen. Yhteensä yli 26 000 lämpöpumppua myytiin tammi-maaliskuussa. Kasvun taustalla on energian hintojen…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi, #Ilmalämpöpumppu
Yango-taksisovelluksen taustayhtiö MLU B.V. Sai 100 miljoonan euron sakot käyttäjätietojen siirtämisestä Venäjälle ilman riittäviä suojatoimia. Viranomaiset ovat myös kieltäneet henkilötietojen siirrot Venäjälle.…
Talous
Suomalainen Vetyalfa-yritys saa 224 miljoonaa euroa EU:n innovaatiorahastosta. Tämä on suurin koskaan Suomeen myönnetty tuki kyseisestä rahastosta. Hankkeen tavoitteena on tuottaa jopa…
Talous
Tokmannin liiketappio kasvoi alkuvuonna 13,7 miljoonaan euroon, kun se vuotta aiemmin oli 11,2 miljoonaa euroa. Ruotsalaisen Dollarstore-ketjun vaikeudet vaikuttivat tulokseen, vaikka Suomessa…
Talous
Tokmannin liiketulos heikkeni odotuksia enemmän vuoden ensimmäisellä neljänneksellä, ja analyytikko Arttu Heikura suosittelee, ettei uusia Dollarstore-myymälöitä avattaisi. Suurin osa Tokmannin tuloksesta tulee…
Talous
Suomen valtionvelka oli huhtikuussa 2026 noin 196,6 miljardia euroa, mikä tarkoittaa 34 716 euroa per asukas. Velan korkokulut nousevat 3,25 miljardiin euroon…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.