Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Katarina Murto on valittu jatkamaan Opetusalan ammattijärjestö OAJ:n puheenjohtajana. Hän aloitti toisen nelivuotiskautensa, joka kestää vuoteen 2030 asti. Murto aikoo keskittyä entistä enemmän edunvalvontaan ja vaikuttamistyöhön.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Katarina Murto on valittu jatkamaan Opetusalan ammattijärjestö OAJ:n puheenjohtajana. Hän aloitti toisen nelivuotiskautensa, joka kestää vuoteen 2030 asti. Murto aikoo keskittyä entistä enemmän edunvalvontaan ja vaikuttamistyöhön.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.5.2026 klo 15:30, pääluokka Työelämä.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Keskisuomalainen, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Katarina Murto jatkaa OAJ:n puheenjohtajana • Katarina Murto jatkaa OAJ:n puheenjohtajana • Katarina Murto jatkaa OAJ:n puheenjohtajana.
Murto jatkaa OAJ:n puheenjohtajana
Katarina Murto on valittu uudelleen Opetusalan ammattijärjestö OAJ:n puheenjohtajaksi. Hänen uusi kautensa kestää vuoteen 2030. Murto haluaa panostaa edunvalvontaan ja vaikuttamiseen. Hän korosti, että työelämäheikennykset voivat lisätä ammattijärjestöjen merkitystä työntekijöiden tukena.
Katarina Murto on valittu jatkamaan Opetusalan ammattijärjestö OAJ:n puheenjohtajana. Hän aloitti toisen nelivuotiskautensa, joka kestää vuoteen 2030 asti. Murto aikoo keskittyä entistä enemmän edunvalvontaan ja vaikuttamistyöhön.
Katarina Murto on valittu jatkamaan Opetusalan ammattijärjestö OAJ:n puheenjohtajana. Hän aloitti toisen nelivuotiskautensa, joka kestää vuoteen 2030 asti. Murto aikoo keskittyä edunvalvontaan ja vaikuttamistyöhön, erityisesti työelämäheikennysten vuoksi.
Katarina Murto on valittu jatkamaan Opetusalan ammattijärjestö OAJ:n puheenjohtajana. Hän aloitti toisen nelivuotiskautensa, joka kestää vuoteen 2030 asti. Murto aikoo vahvistaa OAJ:n edunvalvontaa ja vaikuttamistyötä.
Pihlajalinnan muutosneuvottelut on saatu päätökseen, ja arviolta 220 tehtävää päättyy. Neuvotteluissa oli mukana 2 100 työntekijää yhtiön 4 500:sta. Muutosten taustalla on…
Työelämä
Tulli on päättänyt lomauttaa noin sata työntekijää itärajalta yhteistoimintaneuvotteluiden seurauksena. Lomautukset koskevat työntekijöitä eri paikoissa, kuten Nuijamaalla ja Imatralla. Tulli ilmoitti asiasta…
Työelämä
Isät ovat alkaneet käyttää aiempaa enemmän perhevapaita, mutta merkittävä osa heistä jättää edelleen vapaita käyttämättä. Valtiontalouden tarkastusviraston raportin mukaan suomalaiset isät käyttävät…
Työelämä
Säkylässä tapahtui työtapaturma, jossa yksi työntekijä menehtyi. Henkilö jäi puristuksiin suurkanalan tuotantotiloissa maanantaiaamupäivällä. Poliisi tutkii tapausta, mutta ei voi vielä antaa lisätietoja.
Työelämä
Hallituksen esitys määräaikaisten työsuhteiden helpottamisesta on edennyt eduskuntaan. Työelämä- ja tasa-arvovaliokunta on saanut mietintönsä valmiiksi, ja esityksessä määräaikaisen työsopimuksen voi solmia enintään…
Työelämä • jaetut avainsanat: #Työelämä
Tampereen ammattikorkeakoulussa järjestetään torstaina toinen lakko kuukauden sisällä. Lakko kestää vuorokauden ja siihen osallistuvat Opetusalan ammattijärjestö OAJ sekä Ylemmät toimihenkilöt YTN. Tänä…
Työelämä • jaetut avainsanat: #OAJ
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.