Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Virroilla, Koronkylällä, syttyi maastopalo lauantaina iltapäivällä. Pelastuslaitos lähetti paikalle kuusi yksikköä, ja palo saatiin rajattua kolmelta iltapäivällä. Sammutustyöt jatkuvat edelleen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Virroilla, Koronkylällä, syttyi maastopalo lauantaina iltapäivällä. Pelastuslaitos lähetti paikalle kuusi yksikköä, ja palo saatiin rajattua kolmelta iltapäivällä. Sammutustyöt jatkuvat edelleen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.5.2026 klo 15:26, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Maastopalo syttyi Virroilla lauantaina.
Maastopalo syttyi Virroilla
Virroilla, Koronkylällä, syttyi maastopalo lauantaina iltapäivällä. Pelastuslaitos lähetti kuusi yksikköä sammutustöihin. Palo saatiin rajattua kolmelta iltapäivällä. Työt jatkuvat edelleen.
Virroilla, Koronkylällä, syttyi maastopalo lauantaina iltapäivällä. Pelastuslaitos lähetti paikalle kuusi yksikköä, ja palo saatiin rajattua kolmelta iltapäivällä. Sammutustyöt jatkuvat edelleen.
Pelastuslaitos sammuttaa tulipaloa Espoon keskuksessa sijaitsevassa kerrostalossa. Paikalle hälytettiin 12 pelastuslaitoksen yksikköä, ja alueella on runsaasti palomiehiä sekä ensihoitajia. Pelastusviranomaiset toimivat nopeasti…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Pohjois-Pohjanmaan pelastuslaitos on saanut useita hälytyksiä maastopaloista Oulun Yli-Iin alueella. Tuli levisi roskien poltosta, mutta paikalla olleet saivat liekit sammutettua ennen pelastuslaitoksen…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Maastopalo, #Pelastuslaitos
Ulvilassa Ylijoen alueella on syttynyt laaja maastopalo, jonka sammutustöiden arvioidaan jatkuvan aamuun asti. Pelastuslaitos sai hälytyksen perjantaina iltapäivällä, ja paloa ei ole…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Maastopalo, #Pelastuslaitos
Pohjois-Pohjanmaan pelastuslaitos kiittää kahta nuorta, jotka auttoivat estämään maastopalon leviämistä Oulun lähellä. Palo syttyi perjantaina ja ehti levitä noin kahden hehtaarin alueelle.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Maastopalo, #Pelastuslaitos
Paraisilla Pääskylahdentiellä syttyi maastopalo, joka tuhosi noin viisi aaria maastoa. Pelastuslaitos sai palon nopeasti hallintaan, eikä henkilövahinkoja tapahtunut. Tapahtuma sattui torstaina alkuillasta.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Maastopalo, #Pelastuslaitos
Multialla syttyi perjantai-iltana maastopalo omakotitalon piha-alueella. Palo levisi noin sadan neliömetrin alueelle ja vaurioitti myös läheistä metsikköä. Pelastuslaitos sai palon sammumaan ilman…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Maastopalo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.