Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Viikin tutkimustilalla Helsingissä avattiin lehmien kesäkausi, kun eläimet pääsivät ulkoilemaan tuoreelle ruohoalueelle. Tapahtumassa lehmät juoksentelivat ja pomppivat innokkaasti nurmella. Aiempina vuosina tapahtuma on houkutellut tuhansia katsojia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Viikin tutkimustilalla Helsingissä avattiin lehmien kesäkausi, kun eläimet pääsivät ulkoilemaan tuoreelle ruohoalueelle. Tapahtumassa lehmät juoksentelivat ja pomppivat innokkaasti nurmella. Aiempina vuosina tapahtuma on houkutellut tuhansia katsojia.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.5.2026 klo 14:06, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, MTV Uutiset, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lehmät pääsivät kesälaitumelle Viikissä • Viikin lehmät pääsivät kesälaitumelle • Viikin lehmät pääsevät kesälaitumelle.
Lehmät menivät kesälaitumelle
Viikin tutkimustilalla Helsingissä lehmät pääsivät kesälaitumelle. Ne juoksentelivat ja pomppivat nurmella. Tapahtuma kerää paljon katsojia. Viikissä on noin 65 lypsylehmää.
Viikin tutkimustilalla Helsingissä avattiin lehmien kesäkausi, kun eläimet pääsivät ulkoilemaan tuoreelle ruohoalueelle. Tapahtumassa lehmät juoksentelivat ja pomppivat innokkaasti nurmella. Aiempina vuosina tapahtuma on houkutellut tuhansia katsojia.
Viikin tutkimustilan lehmät päästettiin tänään kesälaitumelle. Tapahtumaa seurasi satoja ihmisiä, ja lehmät pomppivat iloisesti laitumelle. Tilalla on noin 65 lehmää, ja se on osa Helsingin yliopiston tutkimustoimintaa.
Viikin tutkimustilan lehmät kirmaavat kesälaitumelle lauantaina. Tapahtumaa seuraa tuhansia ihmisiä, ja samalla paikalla on myös eläinoikeusaktivistien mielenosoitus. Aktivistit kritisoivat lehmien elinoloja ja maidontuotannon ympäristövaikutuksia.
Viikin tutkimustilan lehmät siirtyvät kesälaitumelle tänään. Suora lähetys tapahtumasta alkaa kello 11. Katso lähetys ISTV:ltä.
Helsingin Viikissä lehmät pääsevät tänään kesälaitumille. Tapahtumaan saapuvat voivat tutustua myös yliopiston toimintaan ja nauttia erilaisista aktiviteeteista. Viikin tutkimustilalla on noin 65…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Viikki, #HelsinginYliopisto
Korkeasaaren eläintarhan keisaritamariineille on syntynyt kaksoset, jotka ovat nyt kolmiviikkoisia. Apinaperheeseen kuuluu nyt viisi jäsentä, sillä perheen esikoinen syntyi viime syksynä. Isä…
Luonto ja ympäristö
Rauman satamassa on havaittu uusi vieraslaji, petokatka, joka uhkaa vesiekosysteemejä. Laji on aggressiivinen kilpailija ja voi vähentää alkuperäislajien määrää. Petokatkoja on toistaiseksi…
Luonto ja ympäristö
Huhtikuu 2023 oli maailmanlaajuisesti poikkeuksellisen lämmin, ja se jakaa kolmannen sijan kuumimpien kuukausien listalla. Euroopan unionin ilmastopalvelu Copernicus raportoi, että huhtikuu oli…
Luonto ja ympäristö
Suomessa pohjavesien tilanne on huolestuttava, sillä pintavesien taso laskee odotettua aikaisemmin. Ympäristökeskuksen mukaan sateet tulevat ratkaisemaan, kuinka vakavaksi tilanne kehittyy. Mikäli sateita…
Luonto ja ympäristö
Suomeen on saapunut yli puoli miljoonaa valkoposkihanhia toukokuun alussa. Tämä määrä on ennätyksellinen, sillä näin suurta osuutta Barentsinmeren kannasta ei ole aiemmin…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.