Nimipäivä:
Lyydia, Lyyli
12°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Antti Lindtman jatkaa SDP:n puheenjohtajana, ja Latviassa drooni putosi järveen räjähtäen. Suomalaiset aktivistit palasivat myös Israelista.


Lentokoneen moottori syttyi tuleen Denverissä

Aihesivu: Lentokoneen moottori syttyi tuleen Denverissä

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Denverin kansainvälisellä lentoasemalla lentokoneen moottori syttyi tuleen törmäyksen seurauksena. Ainakin yksi matkustaja loukkaantui lievästi, ja koneen evakuointi suoritettiin nopeasti. Lentoyhtiö Frontier Airlines tutkii tapahtumia yhdessä viranomaisten kanssa.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Liikenne
  • Päivitetty 9.5.2026 klo 13:31
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Denverin kansainvälisellä lentoasemalla lentokoneen moottori syttyi tuleen törmäyksen seurauksena. Ainakin yksi matkustaja loukkaantui lievästi, ja koneen evakuointi suoritettiin nopeasti. Lentoyhtiö Frontier Airlines tutkii tapahtumia yhdessä viranomaisten kanssa.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.5.2026 klo 13:31, pääluokka Liikenne.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat, MTV Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lentokoneen moottori syttyi tuleen Denverissä • Lentokone törmäsi ihmiseen Denverissä • Lentokone törmäsi kävelevään ihmiseen.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 9.5.2026 klo 13:31.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Liikenne.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Denver, #FrontierAirlines, #Onnettomuus.

Selkokielinen yhteenveto

Lentokoneen moottori syttyi tuleen

Denverissä lentokoneen moottori syttyi tuleen. Tuli syttyi, kun kone törmäsi ihmiseen. Yksi matkustaja loukkaantui lievästi. Koneen evakuointi tapahtui nopeasti. Lentoyhtiö tutkii tapahtumia viranomaisten kanssa.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.05.2026

TILANNE

Koivun kukintahuippu on nyt Etelä-Lapissa ja on alkanut Keski-Lapissa. Kukinta jatkuu etelämpänä maan pohjoisosissa ja heikkona maan keskiosissa. Maan eteläosissa koivun kukinta on päättynyt. Heinien kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa.
Koivun siitepölymäärät ovat maan eteläosissa vähäisiä, maan keskiosissa kohtalaisia ja maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti runsaita. Myös Pohjois-Lappiin kulkeutuu kohtalaisia määriä siitepölyä.
Heinien siitepölyä on ilmassa maan eteläosissa erittäin vähän, mutta määrät voivat olla korkeampia kukkivien kasvustojen läheisyydessä.


ENNUSTE

Koivun kukinta päättyy maan keskiosissa. Kukinta jatkuu maan pohjoisosissa Keski-Lappiin asti, mistä siitepölyä kulkeutuu etenkin lauantaina Pohjois-Lappiin ja myöhemmin maan  eteläosiin asti. Heinien kukinta voimistuu maan etelä- ja keskiosissa.
Runsaasti siitepölyä tuottavan männyn kukinta alkaa maan eteläosissa.
Koivun siitepölyä on maan eteläosissa vähän. Määrät vaihtelevat maan keskiosista Keski-Lappiin ulottuvalla alueella kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa.
Sade laskee ilman siitepölymääriä.