Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingin seurakuntayhtymän johtajan virkaan on saapunut 34 hakemusta. Yksi hakijoista on Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan kirkkoherra Kimmo Reinikainen. Hakuaika päättyi määräaikaan mennessä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingin seurakuntayhtymän johtajan virkaan on saapunut 34 hakemusta. Yksi hakijoista on Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan kirkkoherra Kimmo Reinikainen. Hakuaika päättyi määräaikaan mennessä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.5.2026 klo 10:00, pääluokka Uskonto.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kirkkoherra hakee Helsingin seurakuntajohtajaksi.
Kirkkoherra hakee johtajaksi
Helsingin seurakuntayhtymän johtajan paikkaan tuli 34 hakemusta. Yksi hakija on Kimmo Reinikainen, joka on Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan kirkkoherra. Hakuaika päättyi juuri. Nyt odotetaan päätöksiä.
Helsingin seurakuntayhtymän johtajan virkaan on saapunut 34 hakemusta. Yksi hakijoista on Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan kirkkoherra Kimmo Reinikainen. Hakuaika päättyi määräaikaan mennessä.
Paavi Leo on ottanut voimakkaasti kantaa sodan oikeuttamiseen kristinuskolla. Hän on puhunut rauhan, köyhien ja siirtolaisten puolesta, ja hänen lausuntonsa ovat herättäneet…
Uskonto
Lapinniemen seurakunta on päättänyt luopua kappelin käytöstä kesäkuun lopussa. Kappeli on ollut tärkeä osa yhteisöä 26 vuoden ajan ja sen sulkeminen tuo…
Uskonto • jaetut avainsanat: #Seurakunta
Skeemanunna Melania, Lintulan luostarin pitkäaikainen asukas, on kuollut 92-vuotiaana. Hän vietti viimeiset kuukautensa saattohoidossa syövän vuoksi. Melania asui luostarissa yli 61 vuotta…
Uskonto
Itä-Suomen hallinto-oikeus vahvisti päätöksen, jonka mukaan Jehovan todistajilta evättiin lupa saarnata ovelta ovelle rajavyöhykkeellä.
Uskonto
Pudasjärvellä on aloitettu vuoden 2027 Suviseurojen valmistelut. Järjestelyistä vastaavat Oulun eteläisen alueen ja lakeuden rauhanyhdistykset, ja tapahtumaan odotetaan noin 85 000 vierasta.…
Uskonto
Paavi Leo on ollut virassaan vuoden ja keskittynyt rauhan, siirtolaisten ja köyhien asioihin. Hän on ensimmäinen yhdysvaltalainen paavi, ja hänen nimivalintansa kunnioittaa…
Uskonto
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.