Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kuusamossa 17-vuotias kuljettaja pakeni poliisia lauantain vastaisena yönä. Hän ajoi 132 kilometriä tunnissa 80:n rajoitusalueella ja vauhti nousi jopa 181 kilometriin tunnissa. Kuljettaja puhalsi törkeän rattijuopumuksen rajan ylittävän lukeman ja häntä epäillään useista rikoksista.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kuusamossa 17-vuotias kuljettaja pakeni poliisia lauantain vastaisena yönä. Hän ajoi 132 kilometriä tunnissa 80:n rajoitusalueella ja vauhti nousi jopa 181 kilometriin tunnissa. Kuljettaja puhalsi törkeän rattijuopumuksen rajan ylittävän lukeman ja häntä epäillään useista rikoksista.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.5.2026 klo 08:15, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa 17-vuotias pakeni poliisia Kuusamossa.
17-vuotias pakeni poliisia Kuusamossa
Kuusamossa 17-vuotias poika pakeni poliisia. Hän ajoi liian kovaa, jopa 181 kilometriä tunnissa. Kuljettaja oli juopunut ja puhalsi yli sallitun rajan. Häntä epäillään törkeästä rattijuopumuksesta ja liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
Kuusamossa 17-vuotias kuljettaja pakeni poliisia lauantain vastaisena yönä. Hän ajoi 132 kilometriä tunnissa 80:n rajoitusalueella ja vauhti nousi jopa 181 kilometriin tunnissa. Kuljettaja puhalsi törkeän rattijuopumuksen rajan ylittävän…
Rovaniemen sunnuntaina tapahtuneessa väkivaltarikoksessa epäillään yhtä henkilöä tapon yrityksestä. Poliisin mukaan epäilty on käyttänyt teräasetta toista henkilöä kohtaan, ja molemmat osapuolet ovat…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Tampereen vapunpäivän mielenosoitukseen liittyen on kirjattu lisää rikosilmoituksia. Poliisi epäilee, että mielenosoittajat ovat pahoinpidelleet vastamielenosoittajia, ja että kaasua on suihkutettu mielenosoituskulkueeseen. Tapahtumat…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
KH Groupin hallituksen puheenjohtaja Juha Karttunen tuomittiin ehdolliseen vankeuteen ja sakkoihin törkeästä rattijuopumuksesta. Tuomio liittyy joulukuussa tapahtuneeseen onnettomuuteen, jossa hänen verensä alkoholipitoisuus…
Rikos • jaetut avainsanat: #Rattijuopumus, #Liikenneturvallisuus
Poliisi pysäytti Teslan, jonka kuljettaja nukkui ratissa humalassa. Mies puhalsi 2,72 promillea ja myönsi syyllisyytensä. Syyttäjä vaatii hänelle ehdotonta vankeutta tai yhdyskuntapalvelua.
Rikos • jaetut avainsanat: #Rattijuopumus, #Liikenneturvallisuus
Oulussa poliisin kiinniottama henkilö menehtyi Ruskon pääpoliisiasemalla. Henkilö oli eloton poliisiasemalle saavuttaessa, eikä elvytys onnistunut. Tapauksen tutkinta on aloitettu valtakunnansyyttäjän toimesta.
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Vantaalla tapahtui 7. maaliskuuta kidnappaus, johon liittyi järjestäytynyttä rikollisuutta. Poliisi otti kiinni neljä henkilöä, jotka olivat osalistuneet rikokseen. Rikoksen kohteena oli alaikäinen…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.