Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Jyväskylässä syttyi tulipalo, joka tuhosi pihasaunan. Palo levisi saunasta myös läheiseen maastoon, mutta lisävahingoilta on onneksi vältytty.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Jyväskylässä syttyi tulipalo, joka tuhosi pihasaunan. Palo levisi saunasta myös läheiseen maastoon, mutta lisävahingoilta on onneksi vältytty.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.5.2026 klo 07:59, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pihasauna tuhoutui tulipalossa Jyväskylässä.
Pihasauna paloi Jyväskylässä
Jyväskylässä oli tulipalo, joka tuhosi pihasaunan. Palo alkoi perjantain ja lauantain välisenä yönä. Tuli levisi saunasta maastoon. Onneksi suuremmilta vahingoilta vältyttiin.
Jyväskylässä syttyi tulipalo, joka tuhosi pihasaunan. Palo levisi saunasta myös läheiseen maastoon, mutta lisävahingoilta on onneksi vältytty.
Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi, että hän ja hänen puolisonsa Suzanne Innes-Stubb osallistuivat Mäntyniemen peruskorjaukseen. He suunnittelivat erityisesti presidentin asuintiloja, kuten olohuonetta…
Kotimaa
Oulussa Ruskon pääpoliisiasemalla kuoli kiinniotettu henkilö eilisiltana. Poliisi oli ottanut hänet kiinni poliisilain perusteella, mutta hänet löydettiin elottomana poliisin säilytyksistä. Tapauksessa ei…
Kotimaa
Pelastuslaitos sammuttaa tulipaloa Espoon keskuksessa sijaitsevassa kerrostalossa. Paikalle hälytettiin 12 pelastuslaitoksen yksikköä, ja alueella on runsaasti palomiehiä sekä ensihoitajia. Pelastusviranomaiset toimivat nopeasti…
Kotimaa
Jyväskylän kaupunginkirjaston myynnistä tehdään päätöksiä kevään aikana. Kaupunginhallitus käsittelee asiaa suljetussa kokouksessa, ja myöhemmin se tulee julkiseksi päätösasiaksi. Kirjastotalosta on valmistelussa ostotarjous,…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Jyväskyläläinen pariskunta on ostanut neljä uudisasuntoa, joista kaikissa on ollut pieniä vikoja tai rakennusvirheitä. Heidän kokemuksensa osoittavat, että uudiskohteen ostaminen ei aina…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Jyväskylässä järjestettiin rollaattorimarssi, jossa osallistujat vaativat ikäihmisten syrjinnän lopettamista. Marssijat kantoivat kylttejä, joissa korostettiin ikäihmisten arvokkuutta ja heidän merkityksensä yhteiskunnassa. Osallistujat jakoivat…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.