Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
K-ryhmän rekka on herättänyt huomiota Khamenein hautajaisissa, kun taas S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Kaupan logo näkyi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oulun Pateniemessä syttyi yöllä maastopalo, jossa paloi noin puolen hehtaarin verran heinikkoa. Pelastuslaitos sai palon nopeasti hallintaan, mutta syttymissyystä ei ole varmuutta. Palo tapahtui Patelan patin läheisyydessä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oulun Pateniemessä syttyi yöllä maastopalo, jossa paloi noin puolen hehtaarin verran heinikkoa. Pelastuslaitos sai palon nopeasti hallintaan, mutta syttymissyystä ei ole varmuutta. Palo tapahtui Patelan patin läheisyydessä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.5.2026 klo 07:30, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Oulussa paloi puoli hehtaaria heinää.
Oulussa paloi heinää yöllä
Oulun Pateniemessä paloi yöllä heinikkoa. Palo syttyi perjantain ja lauantain välisenä yönä. Pelastuslaitos sai palon nopeasti hallintaan. Palo tapahtui Patelan patin lähellä, mutta syttymissyystä ei tiedetä.
Oulun Pateniemessä syttyi yöllä maastopalo, jossa paloi noin puolen hehtaarin verran heinikkoa. Pelastuslaitos sai palon nopeasti hallintaan, mutta syttymissyystä ei ole varmuutta. Palo tapahtui Patelan patin läheisyydessä.
Oulussa Ruskon pääpoliisiasemalla kuoli kiinniotettu henkilö eilisiltana. Poliisi oli ottanut hänet kiinni poliisilain perusteella, mutta hänet löydettiin elottomana poliisin säilytyksistä. Tapauksessa ei…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu
Pohjois-Pohjanmaan pelastuslaitos kiittää kahta nuorta, jotka auttoivat estämään maastopalon leviämistä Oulun lähellä. Palo syttyi perjantaina ja ehti levitä noin kahden hehtaarin alueelle.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu, #Maastopalo
Oulussa poliisikuljetuksessa ollut henkilö kuoli torstai-iltana. Poliisi sai ilmoituksen, että henkilö oli eloton poliisiasemalla, eikä elvytys auttanut. Tapausta tutkitaan lain edellyttämällä tavalla,…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu
Multialla syttyi perjantai-iltana maastopalo omakotitalon piha-alueella. Palo levisi noin sadan neliömetrin alueelle ja vaurioitti myös läheistä metsikköä. Pelastuslaitos sai palon sammumaan ilman…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Maastopalo
Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi, että hän ja hänen puolisonsa Suzanne Innes-Stubb osallistuivat Mäntyniemen peruskorjaukseen. He suunnittelivat erityisesti presidentin asuintiloja, kuten olohuonetta…
Kotimaa
Pelastuslaitos sammuttaa tulipaloa Espoon keskuksessa sijaitsevassa kerrostalossa. Paikalle hälytettiin 12 pelastuslaitoksen yksikköä, ja alueella on runsaasti palomiehiä sekä ensihoitajia. Pelastusviranomaiset toimivat nopeasti…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.