Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Miesten Ykköspesiksessä Puna-Mustat voitti Puijon Pesisjoukkueen kahdessa ottelussa. Ensimmäinen peli päättyi 7–1 ja toinen 7–4. Seuraavat ottelut pelataan 9. Ja 10. toukokuuta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Miesten Ykköspesiksessä Puna-Mustat voitti Puijon Pesisjoukkueen kahdessa ottelussa. Ensimmäinen peli päättyi 7–1 ja toinen 7–4. Seuraavat ottelut pelataan 9. Ja 10. toukokuuta.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.5.2026 klo 21:22, pääluokka Pesäpallo.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Savon Sanomat, Turun Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Puna-Mustat voitti Puijon Pesis • Puna-Mustat voitti Puijon Pesiksen avauspelissä • TPS voitti HJK:n.
Puna-Mustat voitti Puijon Pesis
Puna-Mustat voitti Puijon Pesisjoukkueen kahdessa pelissä. Ensimmäinen peli oli 7–1 ja toinen 7–4. Seuraavat pelit ovat 9. Ja 10. toukokuuta. Mukana ovat myös Jyväskylän Kiri ja Ulvilan Pesä-Veikot.
Miesten Ykköspesiksessä Puna-Mustat voitti Puijon Pesisjoukkueen kahdessa ottelussa. Ensimmäinen peli päättyi 7–1 ja toinen 7–4. Seuraavat ottelut pelataan 9. Ja 10. toukokuuta.
Ykköspesiksen avausottelussa Puna-Mustat oli ylivoimainen Puijon Pesistä vastaan. Joukkueet kohtasivat Helsingissä, ja Puna-Mustat hallitsi peliä alusta alkaen. Tämä voitto vahvistaa Puna-Mustien asemaa ennakkosuosikkina kaudella.
TPS saavutti ensimmäisen voittonsa HJK:sta yli kymmeneen vuoteen, mikä vahvisti joukkueen satumaista alkukautta. Vaikka turkulaiset kohtasivat vaikeuksia ottelussa, he pystyivät pitämään pintansa ja voittamaan. Tämä voitto nostaa TPS:n…
Miesten Ykkösliigassa Haka voitti EIF:n 4–3. Ottelu oli tiukka, ja Haka johti ensimmäisen puoliajan jälkeen 2–1. Liigassa Haka on nyt neljäntenä, kun taas EIF jatkaa vaikeaa kauttaan.
Miesten liigassa Ilves voitti AC Oulun lukemin 1–0. TPS puolestaan kaatoi HJK:n myös 1–0. KuPS:n ja SJK:n ottelu pelataan myöhemmin.
AC Oulu voitti KuPSin jalkapallo-ottelussa. Ottelu oli tiukka ja täynnä tapahtumia, mutta Oulu onnistui kääntämään pelin edukseen. Voitto vahvistaa Oulun asemaa sarjassa.
Puijon Pesis, eli PuPe, ei ole arvioissa Ykköspesiksen suosikkijoukkue. Siilinjärven Pesis puolestaan tavoittelee sarjapaikan säilyttämistä. Kauden aloitus tuo runsaasti pelejä Pohjois-Savoon.
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #PuijonPesis, #Ykköspesis
Jyväskylän Kiri on vahvistunut viime kaudesta, mutta myös kilpailijat ovat parantaneet joukkuettaan. Tänä keväänä Kiri on pelinjohtajien mukaan Ykköspesiksen kolmanneksi kovin joukkue.…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #JyväskylänKiri, #Ykköspesis
Puijon Pesiksen joukkue on säilyttänyt Kuopion seudun miespesisherruuden. Viime kesän voimasuhteet jatkuvat, sillä PuPe voitti Siilinjärven Pesiksen kaikki keskinäiset ottelut. Vappulauantaina joukkue…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #PuijonPesiksen, #Ykköspesis
Jyväskylän Kiri on perunut lauantaille suunnitellun harjoitusottelun Puijon Pesistä vastaan. Perumisen syynä on huono sää, joka estää ottelun pelaamisen.
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #JyväskylänKiri, #Ykköspesis
Pattijoen Urheilijat avasi miesten Superpesiksen kauden voitolla Alajärven Ankkureista. Ottelu päättyi PattU:n hyväksi 2–0, ja joukkueen pelaajat, kuten Vertti Kontinaho ja Eemeli…
Pesäpallo
Helsinkiläinen Puna-Mustat pyrkii nousemaan miesten Superpesikseen tällä kaudella. Lajipiirit toivovat, että nousuhaaveet toteutuvat, jotta pesäpallo saisi näkyvyyttä pääkaupungissa. Toimittajat ottavat kantaa siihen,…
Pesäpallo • jaetut avainsanat: #PunaMustat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.