Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kuopiossa järjestettiin Toto5-karsinnat, joissa kilpailtiin tammat ja monté-lähdöissä. Varsakunkku-karsinnassa Beemi voitti ajalla 27,1a. Idän Monté-Ässä karsinnassa Louis Bourbon oli ykkönen ajalla 1,16,5a.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kuopiossa järjestettiin Toto5-karsinnat, joissa kilpailtiin tammat ja monté-lähdöissä. Varsakunkku-karsinnassa Beemi voitti ajalla 27,1a. Idän Monté-Ässä karsinnassa Louis Bourbon oli ykkönen ajalla 1,16,5a.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.5.2026 klo 21:42, pääluokka Ravit.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ravituloksia Kuopion karsinnoista • Ravituloksia Kuopion ponilähdöistä • Ravituloksia Kuopiosta.
Ravit Kuopiossa karsinnoissa
Kuopiossa oli ravikilpailut, joissa ajettiin karsintoja. Tammakilpailussa Beemi voitti. Monté-kilpailussa Louis Bourbon oli paras. Kilpailut olivat jännittäviä ja voittajat saivat hyviä aikoja.
Kuopiossa järjestettiin Toto5-karsinnat, joissa kilpailtiin tammat ja monté-lähdöissä. Varsakunkku-karsinnassa Beemi voitti ajalla 27,1a. Idän Monté-Ässä karsinnassa Louis Bourbon oli ykkönen ajalla 1,16,5a.
Kuopiossa järjestettiin ponilähtöjä, joissa Rapa Ripa voitti Black Horse - Nuoret Tähdet -karsinnan ajalla 2,43,0. Muissa lähdöissä nähtiin useita kilpailijoita, mutta useita hevosia oli myös poissa. Ravit jatkuvat…
Kuopiossa järjestettiin ravikilpailuja, joissa nähtiin useita erinomaisia suorituksia. Ensimmäisessä ponilähdössä voiton vei Rapa Ripa, jonka ohjasti Iina Heiskanen. Kilpailuissa oli mukana useita hevosia eri lähtöluokissa, ja tulokset vaihtelivat…
Turussa järjestettiin ravikilpailut, joissa nähtiin useita jännittäviä suorituksia. Ensimmäisessä ponilähdössä voittajaksi nousi Little Cherry Berry, ja muissa lähdöissä kilpailijat esittivät hyviä suorituksia. Kilpailut keräsivät runsaasti katsojia.
Turussa juostiin Toto4-kilpailut, joissa voiton vei Royal Luca Olli Koivusen ohjastamana. Toiseksi sijoittui General Norrgård ja kolmanneksi Julie Sensation. Kilpailussa oli mukana neljä parasta hevosta, ja muutama hevonen…
Turussa järjestettiin ponilähtö ja useita muita ravilähtöjä. Voittajina nähtiin muun muassa Little Cherry Berry ja Ulvin Herttuatar. Kilpailut tarjosivat jännittäviä hetkiä ja tiukkoja kamppailuja.
Kuopiossa järjestettiin ravikilpailut, joissa nähtiin useita karsintoja. Ensimmäisessä ponilähdössä voiton vei Rapa Ripa Iina Heiskasen ohjastamana. Muissa lähdöissä kilpaili useita hevosia, ja tulokset julkaistiin.
Tampereella järjestettiin ravikilpailuja, joissa nähtiin useita ponilähtöjä ja lämminveristen kilpailuja. Ensimmäisessä ponilähdössä voiton vei Arnäs Mikasa, ja lämminveristen karsinnassa parasta vauhtia piti…
Ravit • jaetut avainsanat: #Ravit, #Ponilähtö
Hannu Torvinen, yksi Suomen kärkiohjastajista, saavutti uransa 3000. voiton Kuopion raveissa. Hänestä tuli 15. suomalaisohjastaja, joka on ylittänyt tämän merkkipaalun.
Ravit • jaetut avainsanat: #Kuopio, #Ravit
Lahden ravikilpailuissa nähtiin useita jännittäviä suorituksia 5. toukokuuta. Toto5-kilpailuissa Lurvige Larry voitti ponilähdön ajalla 2.32,0. Muissa lähdöissä voittoja saivat muun muassa North…
Ravit • jaetut avainsanat: #Ravit, #Toto5
Joensuussa järjestettiin ravikilpailut, joissa nähtiin useita kärkisijoituksia. Toto5-kilpailussa voittajaksi nousi Milda Matilda, jota ohjasti Väinö-Kalle Korhonen. Muissa lähdöissä menestyivät muun muassa Macho…
Ravit • jaetut avainsanat: #Ravit, #Toto5
Kuopion raviradalla ratkottiin perjantaina paikat heinäkuussa Mikkelissä järjestettävään Varsakunkku-finaaliin. Karsinnassa sekä tammojen että oriiden sarjassa neljä parasta pääsi jatkoon tavoittelemaan 25 000…
Ravit • jaetut avainsanat: #Kuopio, #Beemi
Alessandro Gocciadoro, Euroopan menestynein ravivalmentaja, saapuu Vermoon viiden huippuhevosen kanssa. Tavoitteena on voittaa kilpailuja, sillä hopeasijoitus ei enää riitä. Gocciadoron osallistuminen on…
Ravit • jaetut avainsanat: #Ravit, #Hevoset
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.