Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Multialla syttyi perjantai-iltana maastopalo omakotitalon piha-alueella. Palo levisi noin sadan neliömetrin alueelle ja vaurioitti myös läheistä metsikköä. Pelastuslaitos sai palon sammumaan ilman henkilövahinkoja.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Multialla syttyi perjantai-iltana maastopalo omakotitalon piha-alueella. Palo levisi noin sadan neliömetrin alueelle ja vaurioitti myös läheistä metsikköä. Pelastuslaitos sai palon sammumaan ilman henkilövahinkoja.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.5.2026 klo 21:34, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Maastopalo syttyi Multialla • Oulussa syttyi maastopalo Lopakkaselällä • Oulussa syttyi maastopalo Lopakkaselällä.
Maastopalo syttyi Multialla
Multialla syttyi maastopalo omakotitalon pihalla perjantai-iltana. Palo levisi noin sadan neliömetrin alueelle ja poltti myös vähän metsää. Talon omistaja hälytti apua ja yritti sammuttaa paloa itse. Pelastuslaitos sai palon sammumaan ilman vahinkoja ihmisille.
Multialla syttyi perjantai-iltana maastopalo omakotitalon piha-alueella. Palo levisi noin sadan neliömetrin alueelle ja vaurioitti myös läheistä metsikköä. Pelastuslaitos sai palon sammumaan ilman henkilövahinkoja.
Oulun Lopakkaselällä syttyi perjantaina maastopalo, joka uhkasi laajentua. Pelastuslaitos sai kuitenkin tilanteen hallintaan ja rajattua paloalueen noin kahteen hehtaariin. Jälkiraivaustyöt jatkuvat useiden tuntien ajan.
Oulun Lopakkaselällä syttyi perjantaina maastopalo, joka uhkasi laajentua. Pelastuslaitos sai estettyä latvapalon syntymisen ja rajasi paloalueen, jossa paloi noin kaksi hehtaaria. Jälkiraivaus kestää useita tunteja ja siihen tarvitaan…
Oulun Herukassa sijaitsevassa hallirakennuksessa syttyi tulipalo perjantaina iltapäivällä. Pelastuslaitos onnistui rajaamaan palon pienempään siipeen, joka on noin 200 neliömetriä. Hallin kokonaispinta-ala on noin 1 000 neliötä.
Oulun Herukassa sijaitsevassa hallirakennuksessa syttyi tulipalo perjantaina iltapäivällä. Sammutustyöt ovat parhaillaan käynnissä, mutta palosta ei ole raportoitu henkilövahinkoja.
Oulussa Ruskon pääpoliisiasemalla kuoli kiinniotettu henkilö eilisiltana. Poliisi oli ottanut hänet kiinni poliisilain perusteella, mutta hänet löydettiin elottomana poliisin säilytyksistä. Tapauksessa ei…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu
Pelastuslaitos sammuttaa tulipaloa Espoon keskuksessa sijaitsevassa kerrostalossa. Paikalle hälytettiin 12 pelastuslaitoksen yksikköä, ja alueella on runsaasti palomiehiä sekä ensihoitajia. Pelastusviranomaiset toimivat nopeasti…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Pohjois-Pohjanmaan pelastuslaitos kiittää kahta nuorta, jotka auttoivat estämään maastopalon leviämistä Oulun lähellä. Palo syttyi perjantaina ja ehti levitä noin kahden hehtaarin alueelle.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu, #Maastopalo
Oulussa poliisikuljetuksessa ollut henkilö kuoli torstai-iltana. Poliisi sai ilmoituksen, että henkilö oli eloton poliisiasemalla, eikä elvytys auttanut. Tapausta tutkitaan lain edellyttämällä tavalla,…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu
Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi, että hän ja hänen puolisonsa Suzanne Innes-Stubb osallistuivat Mäntyniemen peruskorjaukseen. He suunnittelivat erityisesti presidentin asuintiloja, kuten olohuonetta…
Kotimaa
Mighty Arrow 26 -harjoituksessa tapahtui onnettomuus, jossa harjoituskäsikranaatti laukesi varusmiehen kädessä heittoharjoituksen aikana. Varusmiehellä ei ole hengenvaaraa, mutta vammoista ei ole tarkkaa…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.