Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Reformipuolue saavutti merkittävän voiton Englannin paikallisvaaleissa, saaden lähes 650 paikkaa valtuustoihin. Työväenpuolue menetti noin 470 paikkaa, ja konservatiivit yli 280. Myös liberaalidemokraatit ja vihreät saivat lisää paikkoja vaaleissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Reformipuolue saavutti merkittävän voiton Englannin paikallisvaaleissa, saaden lähes 650 paikkaa valtuustoihin. Työväenpuolue menetti noin 470 paikkaa, ja konservatiivit yli 280. Myös liberaalidemokraatit ja vihreät saivat lisää paikkoja vaaleissa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.5.2026 klo 18:11, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Reformipuolue voitti Englannin paikallisvaaleissa.
Reformipuolue voitti vaaleissa
Reformipuolue sai paljon paikkoja Englannin paikallisvaaleissa. Se sai lähes 650 paikkaa valtuustoissa. Työväenpuolue menetti noin 470 paikkaa. Konservatiivit menettivät yli 280 paikkaa. Liberaalidemokraatit ja vihreät myös menestyivät hyvin.
Reformipuolue saavutti merkittävän voiton Englannin paikallisvaaleissa, saaden lähes 650 paikkaa valtuustoihin. Työväenpuolue menetti noin 470 paikkaa, ja konservatiivit yli 280. Myös liberaalidemokraatit ja vihreät saivat lisää paikkoja vaaleissa.
Britannian paikallisvaalien ääntenlasku on käynnissä, ja reformipuolue on saavuttanut merkittäviä voittoja. Puolue on saanut yli 300 uutta paikkaa valtuustoissa, kun taas työväenpuolue…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Reformipuolue, #Työväenpuolue
Espanjan terveysministeri ilmoitti, että espanjalaisnaisella on epäilty hantavirusinfektio. Nainen matkusti samalla lennolla kuin henkilö, joka kuoli virukseen. Hän on eristyksissä Alicanten sairaalassa…
Ulkomaat
Yhdysvaltain kauppatuomioistuin on päättänyt, että presidentti Donald Trumpin asettamat kymmenen prosentin tuontitullit ovat laittomia. Tuomioistuin katsoo, että Trump on soveltanut virheellisesti lakia…
Ulkomaat
Argentiinalaiset terveysviranomaiset tutkivat hantavirustaudin leviämistä MV Hondius -risteilyaluksella. Hollantilaisen pariskunnan tartunnan alkuperä on epäselvä, vaikka he ovat matkustaneet useissa Etelä-Amerikan maissa. Maailman…
Ulkomaat
Euroopan unioni nimittää Jukka Salovaaran EU:n suurlähettilääksi Iso-Britanniaan. Salovaara on työskennellyt ulkoministeriössä vuodesta 1995 ja hänellä on vahvat suhteet EU:n ja Iso-Britannian…
Ulkomaat
Britanniassa on vahvistettu kaksi hantavirustartuntaa ja epäillään kolmatta. Tartunnat liittyvät risteilyalukseen, jonka matkustajilla on todettu virusta. Tartunnat on havaittu myös Tristan da…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.