Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomessa teollisuuden tuotanto kasvoi maaliskuussa 7,3 prosenttia. Tilauskirjat ovat kasvaneet vauhdilla, ja asiantuntijat arvioivat talouden suunnan muuttuneen jo aiemmin. Tehtailla on nyt valmiuksia kohdata mahdollisia maailmanpoliittisia shokkeja.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomessa teollisuuden tuotanto kasvoi maaliskuussa 7,3 prosenttia. Tilauskirjat ovat kasvaneet vauhdilla, ja asiantuntijat arvioivat talouden suunnan muuttuneen jo aiemmin. Tehtailla on nyt valmiuksia kohdata mahdollisia maailmanpoliittisia shokkeja.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.5.2026 klo 16:30, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Teollisuuden tuotanto kasvoi.
Teollisuuden tuotanto kasvoi paljon
Suomessa teollisuuden tuotanto kasvoi maaliskuussa 7,3 prosenttia. Uusia tilauksia tuli paljon. Asiantuntijat sanovat, että talouden suunta muuttui jo aiemmin. Tehtailla on nyt valmiuksia vaikeisiin aikoihin.
Suomessa teollisuuden tuotanto kasvoi maaliskuussa 7,3 prosenttia. Tilauskirjat ovat kasvaneet vauhdilla, ja asiantuntijat arvioivat talouden suunnan muuttuneen jo aiemmin. Tehtailla on nyt valmiuksia kohdata mahdollisia maailmanpoliittisia shokkeja.
Teollisuuden tuoreet luvut ovat herättäneet ekonomisteissa suurta innostusta. Vahva kehitys tuotannossa ja uusissa tilauksissa antaa toivoa kotimaan talouden elpymisestä. Teollisuuden työpäiväkorjattu tuotanto…
Talous • jaetut avainsanat: #Teollisuus, #Talous
Suomen teollisuustuotanto kasvoi maaliskuussa 2,8 % helmikuusta ja 7,3 % vuodentakaisesta. Kasvu oli voimakkainta kaivostoiminnassa ja kemianteollisuudessa. Uusien tilausten arvo kasvoi myös…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi, #Teollisuus
Suomen teollisuudessa maaliskuussa saavutettiin hyviä tuloksia uusien tilausten ja tuotannon osalta. Uusien tilausten arvo kasvoi lähes kahdeksan prosenttia edellisvuodesta, erityisesti kemianteollisuudessa. Myös…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi, #Teollisuus
Suomi on saanut viimeisen varoituksen taloudellisesta tilastaan, mikä herättää huolta hyvinvointivaltion tulevaisuudesta. Asuntomarkkinoiden asiantuntijat arvioivat, että julkinen sektori on kriisissä ja leikkauksia…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi, #Talous
Yango-taksisovelluksen taustayhtiö MLU B.V. Sai 100 miljoonan euron sakot käyttäjätietojen siirtämisestä Venäjälle ilman riittäviä suojatoimia. Viranomaiset ovat myös kieltäneet henkilötietojen siirrot Venäjälle.…
Talous
Suomalainen Vetyalfa-yritys saa 224 miljoonaa euroa EU:n innovaatiorahastosta. Tämä on suurin koskaan Suomeen myönnetty tuki kyseisestä rahastosta. Hankkeen tavoitteena on tuottaa jopa…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.