Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tampereen Amurissa syttyi perjantaiaamuna tulipalo kerrostalon yksiössä. Naapurit huomasivat savua ja ilmoittivat asiasta hätäkeskukseen. Pelastuslaitos pelasti asunnosta yhden henkilön, joka sai hoitoa savun hengittämisestä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tampereen Amurissa syttyi perjantaiaamuna tulipalo kerrostalon yksiössä. Naapurit huomasivat savua ja ilmoittivat asiasta hätäkeskukseen. Pelastuslaitos pelasti asunnosta yhden henkilön, joka sai hoitoa savun hengittämisestä.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.5.2026 klo 09:53, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tampereella syttyi tulipalo • Tulipalo Tampereella, yksi sairaalaan.
Tampereella syttyi tulipalo
Tampereen Amurissa syttyi tulipalo keittiössä. Palo syttyi kerrostalon yksiössä. Naapurit huomasivat savua ja soittivat hätäkeskukseen. Pelastuslaitos pelasti yhden henkilön asunnosta. Henkilö sai hoitoa savun hengittämisestä.
Tampereen Amurissa syttyi perjantaiaamuna tulipalo kerrostalon yksiössä. Naapurit huomasivat savua ja ilmoittivat asiasta hätäkeskukseen. Pelastuslaitos pelasti asunnosta yhden henkilön, joka sai hoitoa savun hengittämisestä.
Tampereella syttyi tulipalo kerrostalossa, ja pelastuslaitos murtautui asuntoon pelastaakseen yhden henkilön. Hänet kuljetettiin sairaalahoitoon savun hengittämisen vuoksi. Palo syttyi keittokulmauksessa ja savua kulkeutui porraskäytävään.
Sodankylän joulukuinen rivitalopalo sai alkunsa todennäköisesti yöpöydällä poltetusta kynttilästä. Tulipalossa kuoli yksi henkilö, jonka poliisi tunnisti asunnon asukkaaksi. Palo sammui itsestään ennen…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Pelastuslaitos sammuttaa tulipaloa Espoon keskuksessa sijaitsevassa kerrostalossa. Paikalle hälytettiin 12 pelastuslaitoksen yksikköä, ja alueella on runsaasti palomiehiä sekä ensihoitajia. Pelastusviranomaiset toimivat nopeasti…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Espoossa syttyi tulipalo, joka tuhosi kerrostaloasunnon. Palo alkoi sähköpotkulaudan akusta, ja asukas pääsi ulos asunnosta. Savu levisi taloon, ja seitsemän henkilöä altistui…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Kiimingissä syttyi tulipalo vanhassa rivitaloasunnossa keskiviikkona iltapäivällä. Palon aiheutti irtaimisto, joka syttyi lattialla. Pelastuslaitos sammutti palon nopeasti, eikä loukkaantuneita ollut.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Laitilassa Kaivolantiellä syttyi tulipalo, joka tuhosi 1000-neliöisen rakennuksen. Pelastuslaitos sai hälytyksen keskiviikkona kello 16.31 ja paikalle lähetettiin 28 yksikköä. Henkilövahingoista ei ole…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Kirkkonummella on syttynyt tulipalo luhtitalon huoneistossa. Pelastuslaitos on paikalla useiden yksiköiden voimin sammutustöissä. Myös poliisi ja ambulanssi ovat saapuneet tapahtumapaikalle.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.