Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Torstai-iltana Espoon Vieraskujalla syttyi rakennuspalo, johon hälytettiin seitsemän pelastuslaitoksen yksikköä. Pelastuslaitos on paikalla ja tilannetta selvitetään. Uutista päivitetään myöhemmin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Torstai-iltana Espoon Vieraskujalla syttyi rakennuspalo, johon hälytettiin seitsemän pelastuslaitoksen yksikköä. Pelastuslaitos on paikalla ja tilannetta selvitetään. Uutista päivitetään myöhemmin.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.5.2026 klo 20:49, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Rakennuspalo syttyi Espoon keskuksessa.
Rakennuspalo syttyi Espoossa
Torstai-iltana Espoon Vieraskujalla syttyi palo. Pelastuslaitos sai hälytyksen ja lähetti seitsemän yksikköä paikalle. Palo on kerrostalossa. Tilannetta tutkitaan ja uutista päivitetään.
Torstai-iltana Espoon Vieraskujalla syttyi rakennuspalo, johon hälytettiin seitsemän pelastuslaitoksen yksikköä. Pelastuslaitos on paikalla ja tilannetta selvitetään. Uutista päivitetään myöhemmin.
Mighty Arrow 26 -harjoituksessa tapahtui onnettomuus, jossa harjoituskäsikranaatti laukesi varusmiehen kädessä heittoharjoituksen aikana. Varusmiehellä ei ole hengenvaaraa, mutta vammoista ei ole tarkkaa…
Kotimaa
Sodankylän joulukuinen rivitalopalo sai alkunsa todennäköisesti yöpöydällä poltetusta kynttilästä. Tulipalossa kuoli yksi henkilö, jonka poliisi tunnisti asunnon asukkaaksi. Palo sammui itsestään ennen…
Kotimaa
Puolustusvoimien mukaan varusmiehelle ei aiheutunut hengenvaaraa, kun harjoituskäsikranaatti laukesi heittoharjoituksen aikana Satakunnassa. Tapahtuman syytä selvitetään, mutta muille osallistujille ei syntynyt vaaraa. Kriisiapua…
Kotimaa
Ounasrinteen peruskoululla tapahtui keskiviikkona perätön uhkaus, joka johti poliisioperaatioon. Koulun rehtori sai viestin uhasta, mutta poliisi totesi sen aiheettomaksi. Tutkinta jatkuu perättömän…
Kotimaa
Espoolaispari on haastanut kaupungin oikeuteen, syyttäen sitä rakennusluvan viivyttelystä. Pariskunta odotti lupaa 11 kuukautta ja vaatii yli 800 000 euroa vahingosta. Kaupunki…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Espoo
Mäntsälässä on kadonnut 80-vuotias mies, jota poliisi etsii. Mies katosi torstaina aamupäivällä, ja hänellä on päällään harmaa ruudullinen kauluspaita sekä collegehousut. Poliisi…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.