Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ruotsin Euroviisu-edustaja Felicia on kokenut vaikeuksia ensimmäisissä harjoituksissaan Wienissä. Laulaja on tyytymätön omaan suoritukseensa, mutta uskoo silti pääsevänsä jatkoon semifinaalista. Felicia aikoo jatkaa harjoittelua ennen seuraavaa esitystä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ruotsin Euroviisu-edustaja Felicia on kokenut vaikeuksia ensimmäisissä harjoituksissaan Wienissä. Laulaja on tyytymätön omaan suoritukseensa, mutta uskoo silti pääsevänsä jatkoon semifinaalista. Felicia aikoo jatkaa harjoittelua ennen seuraavaa esitystä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.5.2026 klo 19:50, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ruotsin viisuedustaja kokee haasteita.
Ruotsin viisuedustaja on vaikeuksissa
Felicia edustaa Ruotsia Euroviisuissa. Hänellä oli ongelmia ensimmäisissä harjoituksissaan Wienissä. Felicia ei ollut tyytyväinen omaan suoritukseensa, mutta uskoo pääsevänsä jatkoon. Hän aikoo harjoitella lisää seuraavaa esitystä varten.
Ruotsin Euroviisu-edustaja Felicia on kokenut vaikeuksia ensimmäisissä harjoituksissaan Wienissä. Laulaja on tyytymätön omaan suoritukseensa, mutta uskoo silti pääsevänsä jatkoon semifinaalista. Felicia aikoo jatkaa harjoittelua ennen seuraavaa esitystä.
Suomen euroviisuedustajien harjoituksista on julkaistu ensimmäinen videoklippi, jossa Pete Parkkonen ja Linda Lampenius esittävät Liekinheitin-kappaleen. Euroopan yleisradiounioni EBU on päättänyt sallia viulun…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Jaana Pelkonen palaa Euroviisuille ja kertoo Suomen pisteet finaalissa. Euroviisut järjestetään ensi viikolla Wienissä, ja Pelkonen on innoissaan paluustaan. Suomea edustavat Linda…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut, #Wien
Viulisti Linda Lampenius esittää Euroviisuissa oman Gagliano-viulunsa, jonka arvo on noin 120 000 euroa. Hän on aiemmin käyttänyt halvempaa viulua UMK:ssa, mutta…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Linda Lampenius ja Pete Parkkonen edustavat Suomea Euroviisuissa, kun he esiintyvät semifinaalissa ensi tiistaina. He voittivat UMK:n ja julkaisevat nyt harjoitusvideon esityksestään.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Rumpali ja säveltäjä Ismo "Ippe" Kätkä on kuollut 78-vuotiaana. Hän kuoli 6. toukokuuta Vaasassa. Kätkä muistetaan erityisesti Royals-yhtyeestä ja hänen laaja uransa…
Kulttuuri
Euroviisufinaalissa nähdään useita aiemmilta vuosilta tuttuja esiintyjiä, mukaan lukien suomalaiset Lordi ja Erika Vikman. Mukana ovat myös muun muassa Alexander Rybak ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Euroviisut
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.