Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
KalPa on julkaissut laajan joukon pelaajasopimuksia ensi kaudeksi. Joukkueeseen liittyy kuusi uutta pelaajaa, ja useat pelaajat ovat myös jatkamassa seurassa. Erityisesti Joonas Lyytinen on merkittävä paluumuuttaja, joka on aiemmin pelannut Pohjois-Amerikassa ja Ruotsin SHL:ssä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
KalPa on julkaissut laajan joukon pelaajasopimuksia ensi kaudeksi. Joukkueeseen liittyy kuusi uutta pelaajaa, ja useat pelaajat ovat myös jatkamassa seurassa. Erityisesti Joonas Lyytinen on merkittävä paluumuuttaja, joka on aiemmin pelannut Pohjois-Amerikassa ja Ruotsin SHL:ssä.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.5.2026 klo 21:11, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa KalPa julkaisi uusia pelaajia • KalPa julkaisi ensi kauden joukkueensa.
KalPa julkaisi uusia pelaajia
KalPa on tehnyt paljon sopimuksia ensi kaudeksi. Joukkueeseen tulee kuusi uutta pelaajaa. Joonas Lyytinen palaa KalPaan Pohjois-Amerikasta. Myös muita pelaajia on jatkamassa seurassa. KalPa haluaa vahvistaa joukkuettaan.
KalPa on julkaissut laajan joukon pelaajasopimuksia ensi kaudeksi. Joukkueeseen liittyy kuusi uutta pelaajaa, ja useat pelaajat ovat myös jatkamassa seurassa. Erityisesti Joonas Lyytinen on merkittävä paluumuuttaja, joka on…
KalPa on esitellyt ensi kauden joukkueensa, johon kuuluu useita jatkosopimuksia. Amerikkalaisvahti Stefanos Lekkaksen sopimus on pidennetty vuoteen 2028. Lisäksi Ville Ruotsalainen ja useat muut pelaajat ovat solmineet uusia…
Kuopion KalPa on solminut jatkosopimuksen maalivahti Stefanos Lekkasin kanssa. Sopimus ulottuu kevääseen 2028 asti, ja se vahvistaa KalPan maalivahtikaksikkoa. Lekkas on ollut…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KalPa, #SMliiga
Aleksander Barkov tekee paluun jääkiekkokaukaloihin Leijonien ykkösketjussa. Hän pelaa ensimmäisen ottelunsa loukkaantumisen jälkeen, kun Suomi kohtaa Sveitsin EHT-turnauksessa. Barkov on joukkueen kapteeni…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
Tappara voitti kolmannen finaalin KooKoota vastaan numeroin 2–0. Maalivahti Christian Heljanko torjui pelissä 26 kertaa ja piti nollapelin. Heljanko korosti voiton merkitystä,…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Liiga
SM-liigan finaaleissa Tappara pelaa kolmannen ottelun KooKoota vastaan. Tappara on hävinnyt kaksi ensimmäistä peliä, mutta paransi suoritustaan toisessa ottelussa. Kapteeni Otto Rauhalan…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #SMliiga
Ruotsin jääkiekkomaajoukkue saa vahvistuksen NHL:stä, kun Lucas Raymond liittyy joukkueeseen jääkiekon MM-kisoissa. 24-vuotias hyökkääjä on pelannut Detroit Red Wingsissä ja ollut tehokas…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
Hyökkääjä Eetu Liukas on solminut kaksivuotisen sopimuksen HIFK:n kanssa. Liukas palaa SM-liigaan kolmen vuoden jälkeen Pohjois-Amerikassa, jossa hän pelasi AHL:ssä Bridgeport Islandersin…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #SMliiga
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.