Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
MV Hondius -risteilyaluksella on raportoitu hantavirustartuntoja, jotka ovat johtaneet kahden matkustajan kuolemaan. Aluksen kapteeni oli aiemmin vakuuttanut, että alus on turvallinen. Virustartunnat ovat herättäneet huolta matkustajien keskuudessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
MV Hondius -risteilyaluksella on raportoitu hantavirustartuntoja, jotka ovat johtaneet kahden matkustajan kuolemaan. Aluksen kapteeni oli aiemmin vakuuttanut, että alus on turvallinen. Virustartunnat ovat herättäneet huolta matkustajien keskuudessa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.5.2026 klo 12:20, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Hantavirus leviää risteilyaluksella.
Hantavirus leviää risteilyaluksessa
MV Hondius -risteilyalus on saanut hantavirustartuntoja. Kaksi matkustajaa on kuollut viruksen vuoksi. Aluksen kapteeni sanoi aiemmin, että alus on turvallinen. Nyt matkustajat ovat huolissaan tilanteesta.
MV Hondius -risteilyaluksella on raportoitu hantavirustartuntoja, jotka ovat johtaneet kahden matkustajan kuolemaan. Aluksen kapteeni oli aiemmin vakuuttanut, että alus on turvallinen. Virustartunnat ovat herättäneet huolta matkustajien keskuudessa.
Hantavirustartunnoista kärsivän risteilyaluksen evakuointi alkaa maanantaina Kanariansaarilla. Laivalla on vahvistettu kolme tartuntaa ja viittä epäillään. EU-maat kotiuttavat omat kansalaisensa, mutta muiden maiden…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #MVHondius, #Hantavirus
Virusepidemian vuoksi ankkurissa ollut risteilyalus MV Hondius pääsee jatkamaan matkaansa Kanariansaarille. Aluksella on ollut sairastapauksia, ja kaksi matkustajaa evakuoidaan Hollantiin. Kanariansaarilla terveysviranomaiset…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #MVHondius, #KapVerde
Hantavirus on aiheuttanut ongelmia MV Hondius -risteilyaluksella, joka on ollut ankkurissa Kap Verdellä. Alus pääsee jatkamaan matkaansa Kanariansaarille 3–4 päivän kuluttua, jolloin…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #MVHondius, #Hantavirus
Risteilyalus MV Hondius matkustaa kohti Kanariansaaria, vaikka hantavirustartuntoja on todettu viidellä matkustajalla. Alukselta on evakuoitu kaksi henkilöä, jotka saavat hoitoa Hollannissa. Aluksessa…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #MVHondius, #Hantavirus
Risteilyaluksella on vahvistettu viisi hantavirustapausta, ja kahdeksalla muulla on epäilyksiä viruksesta. Ensimmäisenä sairastunut hollantilainen pariskunta oli lintubongausretkellä, jossa he saattoivat altistua virukselle…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #MVHondius, #Hantavirus
Hantaviruksen vaivaama risteilyalus MV Hondius on lähtenyt Kap Verdeltä kohti Kanariansaaria. Amsterdamiin saapui evakuointilento, jossa on hantaviruksen sairastuttamia matkustajia. Espanjan viranomaiset vakuuttavat,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #MVHondius, #Hantavirus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.