Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
K-ryhmän rekka on herättänyt huomiota Khamenein hautajaisissa, kun taas S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Kaupan logo näkyi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Sodankylässä tapahtuneen rivitalopalon syy on selvitetty. Palossa kuoli yksi asukas, ja tutkinnan mukaan tulipalon aiheuttivat yöpöydällä poltetut kynttilät. Palo syttyi 20. joulukuuta, ja se oli sammunut ennen pelastuslaitoksen saapumista.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Sodankylässä tapahtuneen rivitalopalon syy on selvitetty. Palossa kuoli yksi asukas, ja tutkinnan mukaan tulipalon aiheuttivat yöpöydällä poltetut kynttilät. Palo syttyi 20. joulukuuta, ja se oli sammunut ennen pelastuslaitoksen saapumista.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.5.2026 klo 08:22, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Rivitalopalon syy oli kynttilät yöpöydällä.
Rivitalopalon syy oli kynttilät
Sodankylässä oli rivitalopalo, jossa kuoli yksi ihminen. Tutkinta on valmis ja syy on kynttilät yöpöydällä. Palo syttyi 20. joulukuuta. Se oli sammunut ennen pelastajien tuloa.
Sodankylässä tapahtuneen rivitalopalon syy on selvitetty. Palossa kuoli yksi asukas, ja tutkinnan mukaan tulipalon aiheuttivat yöpöydällä poltetut kynttilät. Palo syttyi 20. joulukuuta, ja se oli sammunut ennen pelastuslaitoksen…
Poliisi on päättänyt keskeyttää Jokioisten Leivän leipomon tulipalon esitutkinnan, koska tekijää ei ole saatu selvitettyä. Tulipalo tuhosi tehdasrakennuksen helmikuussa, mutta onneksi palossa…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Sodankylässä joulukuussa tapahtunut rivitalopalo sai alkunsa todennäköisesti yöpöydällä poltetusta kynttilästä. Palossa menehtyi iäkäs nainen, jonka ruumis löydettiin savunneesta huoneistosta. Poliisi on päättänyt…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Sodankylä, #Rivitalopalo
Ounasrinteen peruskoululla tapahtui keskiviikkona perätön uhkaus, joka johti poliisioperaatioon. Koulun rehtori sai viestin uhasta, mutta poliisi totesi sen aiheettomaksi. Tutkinta jatkuu perättömän…
Kotimaa
Kiimingissä syttyi tulipalo vanhassa rivitaloasunnossa keskiviikkona iltapäivällä. Palon aiheutti irtaimisto, joka syttyi lattialla. Pelastuslaitos sammutti palon nopeasti, eikä loukkaantuneita ollut.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Laitilassa Kaivolantiellä syttyi tulipalo, joka tuhosi 1000-neliöisen rakennuksen. Pelastuslaitos sai hälytyksen keskiviikkona kello 16.31 ja paikalle lähetettiin 28 yksikköä. Henkilövahingoista ei ole…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Poliisi on keskeyttänyt Jokioisten Leivän tulipalon esitutkinnan, mutta paloa epäillään yhä tahallisesti sytytetyksi. Tekijää ei ole kuitenkaan pystytty selvittämään.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.