Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ylen gallupin mukaan SDP:n kannatus on laskenut toista kuukautta peräkkäin, nyt 23,7 prosenttiin. Kokoomuksen kannatus on puolestaan noussut 17,6 prosenttiin. Kristillisdemokraatit ovat suurin nousija, ja perussuomalaisten kannatus on myös vahvistunut.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ylen gallupin mukaan SDP:n kannatus on laskenut toista kuukautta peräkkäin, nyt 23,7 prosenttiin. Kokoomuksen kannatus on puolestaan noussut 17,6 prosenttiin. Kristillisdemokraatit ovat suurin nousija, ja perussuomalaisten kannatus on myös vahvistunut.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.5.2026 klo 07:42, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Iltalehti, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa SDP:n kannatus laskee, kokoomus nousee • SDP:n kannatus jatkaa laskuaan • SDP:n kannatus laskee Ylen mittauksessa.
SDP:n kannatus laskee, kokoomus nousee
Ylen gallup kertoo, että SDP:n kannatus on laskenut. Nyt se on 23,7 prosenttia. Kokoomuksen kannatus on noussut 17,6 prosenttiin. Kristillisdemokraatit ovat nousseet eniten, ja perussuomalaisten kannatus on myös kasvanut.
Ylen gallupin mukaan SDP:n kannatus on laskenut toista kuukautta peräkkäin, nyt 23,7 prosenttiin. Kokoomuksen kannatus on puolestaan noussut 17,6 prosenttiin. Kristillisdemokraatit ovat suurin nousija, ja perussuomalaisten kannatus on…
SDP:n kannatus on laskenut toista kuukautta peräkkäin, nyt 23,7 prosenttiin. Kokoomus, keskusta ja perussuomalaiset seuraavat perässä, mutta kokoomuksen kannatus on hieman noussut. Vihreiden kannatus on puolestaan kasvanut yli…
Ylen puoluekannatusmittauksessa SDP:n suosio on laskenut 23,7 prosenttiin, mikä on 0,4 prosenttiyksikön pudotus edelliseen mittaukseen verrattuna. Kokoomus pitää toiseksi suurimman kannatuksen 17,6 prosentilla, ja sen kannatus on pysynyt…
SDP:n kannatus on laskenut 23,7 prosenttiin, mutta se on silti suosituin puolue. Kokoomus on toisena 17,6 prosentin kannatuksella, ja keskusta kolmantena 14,2…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #Kokoomus
Enemmistö eduskuntapuolueista on kannattanut ei-kaupallisten sijaissynnytysten sallimista Suomessa. Kyselyyn vastanneista puolueista SDP, kokoomus, vasemmistoliitto, vihreät ja RKP tukevat sääntelyä. Keskusta selvittää vielä…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #Kokoomus
Eduskunta käsittelee julkisen talouden suunnitelmaa vuosille 2027–2030. Hallituspuolueet siirtävät vastuuta opposition suuntaan, vaikka SDP kritisoi hallituksen päätöksiä kehysriihessä. SDP:n mukaan hallitus jättää…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP
Keskustelu toimittajien puoluekannoista on kiihtynyt Journalistiliiton puheenjohtajan kommenttien myötä. Hänen mukaansa opiskelijoiden puoluekannoista ei voi yleistää koko ammattikuntaan. Tuore tutkimus paljasti, että…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Vihreät, #SDP
Espoolainen valtuutettu Terhi Valkeapää on päättänyt loikata Sdp:stä vihreisiin. Hän kiittää Sdp:tä saamastaan tuesta, mutta kokee löytäneensä paremman kodin vihreistä. Valkeapää luopuu…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Vihreät, #SDP
Eduskunta on aloittanut ulko- ja turvallisuuspoliittisen selonteon käsittelyn. Oppositio, mukaan lukien SDP, kyseenalaistaa selonteon ydinasekirjauksen sitovuuden ja pitää sitä riittämättömänä. Kolme suurinta…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.