Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat toteutti laajan iskun Iraniin, kun taas Humppilassa hoivakoti palaa. Ukrainan presidentti Zelenskyi tapaa Trumpin Naton huippukokouksessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvaltain ulkoministeri Marco Rubio tapaa tänään paavi Leon Vatikaanissa. Tapaaminen tapahtuu vain muutama viikko sen jälkeen, kun presidentti Donald Trump on kritisoinut paavia. Rubio pyrkii parantamaan Yhdysvaltain ja Vatikaanin suhteita.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvaltain ulkoministeri Marco Rubio tapaa tänään paavi Leon Vatikaanissa. Tapaaminen tapahtuu vain muutama viikko sen jälkeen, kun presidentti Donald Trump on kritisoinut paavia. Rubio pyrkii parantamaan Yhdysvaltain ja Vatikaanin suhteita.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 7.5.2026 klo 04:06, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Rubio tapaa paavi Leon Vatikaanissa • Rubio tapaa paavi Leon Vatikaanissa.
Rubio tapaa paavin tänään
Yhdysvaltain ulkoministeri Marco Rubio tapaa paavi Leon tänään Vatikaanissa. Tämä tapaaminen on tärkeä, koska presidentti Trump on kritisoinut paavia. Rubio haluaa parantaa Yhdysvaltain ja Vatikaanin suhteita. Paavi on puhunut rauhasta ja siirtolaisten oikeuksista.
Yhdysvaltain ulkoministeri Marco Rubio tapaa tänään paavi Leon Vatikaanissa. Tapaaminen tapahtuu vain muutama viikko sen jälkeen, kun presidentti Donald Trump on kritisoinut paavia. Rubio pyrkii parantamaan Yhdysvaltain ja…
Yhdysvaltain ulkoministeri Marco Rubio tapaa paavi Leon Vatikaanissa. Tapaaminen tapahtuu vain muutama viikko sen jälkeen, kun presidentti Trump on kritisoinut paavia. Rubion vierailun tavoitteena on parantaa Yhdysvaltain ja…
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump kritisoi paavi Leoa ja väittää tämän puolustavan Iranin oikeutta ydinaseisiin. Trumpin mukaan paavi vaarantaa katolilaiset ja muut ihmiset.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #PaaviLeo
Ted Turner, televisiouutisten pioneerina tunnettu CNN:n perustaja, on kuollut 87-vuotiaana. CNN aloitti toimintansa vuonna 1980 ja saavutti kansainvälistä mainetta erityisesti Persianlahden sodan…
Ulkomaat
Yhdysvallat on keskeyttänyt Hormuzinsalmi-operaationsa, mikä on herättänyt hämmennystä. Samalla öljyn hinta on laskenut merkittävästi, mikä viittaa siihen, että USA:n ja Iranin välinen…
Ulkomaat
Suomi ja Ukraina kehittävät droonituotantoa yhteistyössä. Puolustusministeri Antti Häkkänen on keskustellut asiasta Ukrainan puolustusministerin kanssa. Tavoitteena on saada yhteistyöhön liittyviä päätöksiä aikaiseksi…
Ulkomaat
Yhdysvaltain Operaatio Eeppinen raivo Irania vastaan on päättynyt. Ulkoministeri Marco Rubio ilmoitti, että tavoitteet on saavutettu. Operaatio käynnistyi helmikuussa ja päättyi huhtikuussa…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #MarcoRubio
Yhdysvaltain hallinto uskoo saavansa pian aikaan rauhansopimuksen Iranin kanssa, joka voisi päättää sodan Lähi-idässä. Rauhanehtojen perusperiaatteet on koottu yhteen sivuun, ja yksityiskohtia…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.