Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venezuelassa tapahtui kaksi voimakasta maanjäristystä, jotka tuhosivat Simón Bolívarin kansainvälisen lentoaseman.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tappara voitti kolmannen finaalin KooKoota vastaan numeroin 2–0. Maalivahti Christian Heljanko torjui pelissä 26 kertaa ja piti nollapelin. Heljanko korosti voiton merkitystä, mutta totesi, että joukkueen on parannettava hyökkäyspeliään.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tappara voitti kolmannen finaalin KooKoota vastaan numeroin 2–0. Maalivahti Christian Heljanko torjui pelissä 26 kertaa ja piti nollapelin. Heljanko korosti voiton merkitystä, mutta totesi, että joukkueen on parannettava hyökkäyspeliään.
Aiheesta on julkaistu 14 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.5.2026 klo 23:14, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat, Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tappara voitti finaalin Christian Heljangon johdolla • Tappara voitti finaalissa ja kavensi sarjaa • Tappara voitti finaalin ilman jäähyjä.
Tappara voitti finaalin KooKoota vastaan
Tappara voitti kolmannen finaalin KooKoota vastaan. Voitto tuli numeroin 2–0. Maalivahti Christian Heljanko torjui 26 kertaa ja piti nollapelin. Heljanko sanoi, että joukkueen pitää parantaa hyökkäyspeliään.
Tappara voitti kolmannen finaalin KooKoota vastaan numeroin 2–0. Maalivahti Christian Heljanko torjui pelissä 26 kertaa ja piti nollapelin. Heljanko korosti voiton merkitystä, mutta totesi, että joukkueen on parannettava…
Tappara voitti finaalisarjan kolmannessa ottelussa, kaventaen sarjan 1–2:een. Asiantuntija Topi Nättinen ihmettelee, miksi joukkue tarvitsee useita otteluita herätäkseen. Tappara on voittanut kaikki kevään pelinsä kolmannesta ottelusta lähtien.
Tappara yllätti finaalissa pelaamalla ilman jäähyjä, mikä on harvinaista painetilanteessa. Joukkue voitti KooKoon ja kavensi finaalisarjan tilanteeksi 1–2. Voitto oli merkittävä, sillä Tappara vältti 0–3-tappiotilanteen, joka on SM-liigan…
Tappara on edennyt pudotuspeleissä voittoon, mutta ykkössentteri Oiva Keskinen on jäänyt ilman maaleja. Keskinen on ollut aktiivinen laukojana, mutta maaliverkko ei ole heilunut. Joukkueen sisällä kuittaillaan ikävuosista, mikä…
Tappara saavutti tärkeän voiton KooKoosta kolmannessa finaaliottelussa, voittaen 2–0. Christian Heljanko oli ottelun tähti, torjuen kaikki 26 KooKoon laukausta. Voitto oli elintärkeä, sillä tappio olisi vienyt Tapparan vaikeaan…
Tappara voitti KooKoon pudotuspelissä ja vältti 0–3-tappiota. Avauserässä tehty maali ja päätöserässä tyhjään maaliin isketty osuma varmistivat voiton. Tapparan puolustuspelissä oli onnistumisia, ja joukkueen pelaajat ilmensivät tyytyväisyyttään suoritukseensa.
Tappara otti tärkeän voiton KooKoosta SM-liigan kolmannessa finaalissa. Ottelu päättyi 2–0, ja voittomaali syntyi onnekkaasti avauserän lopussa. KooKoon Ville Meskanen kritisoi joukkueensa heikkoa suoritusta ja tehottomuutta pelissä.
KooKoon tähtipelaaja Ville Meskanen loukkaantui keskiviikkona finaalipelissä Tapparaa vastaan. Hän jäi makaamaan jäälle törmättyään Benjamin Rautiaiseen, mutta ei saanut tilanteesta jäähyä. Tappara voitti ottelun 2–0.
Liigan finaalisarjassa KooKoo voitti Tapparan 2–0 ja johtaa ottelusarjaa voitoin 2–1. Finaalit jatkuvat seuraavilla otteluilla 8. Ja 9. toukokuuta. Tappara tarvitsee voittoja päästäkseen takaisin kilpailuun mestaruudesta.
Tappara voitti KooKoon finaalisarjan kolmannessa ottelussa 2–0, mikä oli joukkueelle elintärkeä voitto. Ottelu pelattiin Nokia-areenalla 9 205 katsojan edessä, ja Tappara vältti 0–3-sarjatilanteen. Voitto herättää kysymyksiä joukkueen mestaruusmahdollisuuksista.
Tappara voitti KooKoon kiekkofinaalissa 2-0 ja kavensi sarjan lukemat. Avauserässä Oiva Keskinen teki voittomaalin, joka riitti Tapparalle. Joukkueen peli ei kuitenkaan ollut vielä täysin herännyt.
Tappara saavutti ensimmäisen voittonsa jääkiekon SM-liigan finaalisarjassa, kun se voitti KooKoon 2–0. Ottelun voittomaali syntyi avauserässä, ja Tappara hallitsi peliä erityisesti ensimmäisessä erässä. KooKoo voitti kuitenkin laukaukset kahdessa…
SM-liigan finaaleissa Tappara pelaa kolmannen ottelun KooKoota vastaan. Tappara on hävinnyt kaksi ensimmäistä peliä, mutta paransi suoritustaan toisessa ottelussa. Kapteeni Otto Rauhalan…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Tappara, #KooKoo
KooKoo voitti Tapparan jääkiekon finaalissa 3–2 ja otti toisen voiton sarjassa. Tappara paransi peliään avausottelusta, mutta KooKoo oli vahvempi erikoistilanteissa ja maalivahtipelissä.…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KooKoo, #Tappara
Tappara voitti KooKoon jääkiekon finaalissa 2–0. Ensimmäisessä erässä Oiva Keskinen teki avausmaalin, ja kolmannessa erässä Jyrki Jokipakka lisäsi Tapparan johtoa. KooKoo johtaa…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Tappara, #KooKoo
KooKoo otti toisen voiton Tapparasta jääkiekon finaalissa, voittaen ottelun 3–2. Tappara paransi peliään, mutta KooKoo oli vahvempi erikoistilanteissa ja maalivahtipelissä. Asiantuntija Topi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KooKoo, #Tappara
Tappara ja KooKoo kohtaavat jääkiekon Liigan loppuottelusarjassa tänä iltana. Tappara on hävinnyt sarjan ensimmäiset kaksi ottelua KooKoolle, joka johtaa voitoin 2–0. Mestaruuteen…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Tappara, #KooKoo
KooKoon maalivahti Eetu Randelin sai kahden minuutin rangaistuksen kampituksesta SM-liigan finaaliottelussa. Randelin oli eri mieltä tuomareiden päätöksestä ja piti rangaistusta törkeänä. Ottelussa…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KooKoo, #SMliiga
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.06.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät ovat pieniä maan etelä- ja pohjoisosissa ja kohtalaisia maan keskiosissa. Mänty kukkii Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinnan odotetaan alkavan maan etelä- ja keskiosissa kahden viikon sisällä. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaan rannikkoalueilla heinän siitepölyä on ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Muualla maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärät jäävät pieniksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.