Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Suomalainen yritti luvattomasti ylittää rajan Venäjälle, ja poliisi epäilee mopoilijaa törkeästä rikoksesta. Teollisuuden uudet tilaukset kasvavat merkittävästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomalaisten odotukset EU:n palkka-avoimuusdirektiivistä poikkeavat muista eurooppalaisista. Yli 70 prosenttia suomalaisista työntekijöistä ei tunne direktiiviä, ja vain kolmasosa työnantajista on tietoinen siitä. Naiset uskovat enemmän direktiivin tuomaan avoimuuteen kuin miehet.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomalaisten odotukset EU:n palkka-avoimuusdirektiivistä poikkeavat muista eurooppalaisista. Yli 70 prosenttia suomalaisista työntekijöistä ei tunne direktiiviä, ja vain kolmasosa työnantajista on tietoinen siitä. Naiset uskovat enemmän direktiivin tuomaan avoimuuteen kuin miehet.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.5.2026 klo 17:30, pääluokka Työelämä.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa EU:n palkka-avoimuusdirektiivi yllättää suomalaiset.
EU:n palkka-avoimuus yllättää suomalaiset
Suomalaiset eivät tunne EU:n palkka-avoimuusdirektiiviä hyvin. Yli 70 prosenttia työntekijöistä ei tiedä siitä. Naiset uskovat, että uusi sääntö tuo lisää avoimuutta. Miehet eivät usko siihen yhtä paljon. Kyselyyn osallistui yli 22 000 työntekijää Euroopassa.
Suomalaisten odotukset EU:n palkka-avoimuusdirektiivistä poikkeavat muista eurooppalaisista. Yli 70 prosenttia suomalaisista työntekijöistä ei tunne direktiiviä, ja vain kolmasosa työnantajista on tietoinen siitä. Naiset uskovat enemmän direktiivin tuomaan avoimuuteen…
Pihlajalinnan muutosneuvottelut on saatu päätökseen, ja arviolta 220 tehtävää päättyy. Neuvotteluissa oli mukana 2 100 työntekijää yhtiön 4 500:sta. Muutosten taustalla on…
Työelämä
Tulli on päättänyt lomauttaa noin sata työntekijää itärajalta yhteistoimintaneuvotteluiden seurauksena. Lomautukset koskevat työntekijöitä eri paikoissa, kuten Nuijamaalla ja Imatralla. Tulli ilmoitti asiasta…
Työelämä
Nousiaisen kunnassa käynnistetään yt-neuvottelut, jotka koskevat koko henkilöstöä. Neuvottelut eivät kuitenkaan vaikuta varhaiskasvatuksen opettajiin, perhepäivähoitajiin tai tietohallinnon työntekijöihin. Muutosneuvotteluiden syyt eivät ole…
Työelämä
Säkylässä tapahtui työtapaturma, jossa yksi työntekijä menehtyi. Henkilö jäi puristuksiin suurkanalan tuotantotiloissa maanantaiaamupäivällä. Poliisi tutkii tapausta, mutta ei voi vielä antaa lisätietoja.
Työelämä
Telia on saanut päätökseen huhtikuussa alkaneet muutosneuvottelut, jotka koskivat kuluttajaliiketoimintaa. Neuvotteluiden seurauksena 53 työtehtävää päättyy, mutta samalla avautuu 35 uutta tehtävää. Muutokset…
Työelämä
Telian kuluttajaliiketoiminnassa päättyy 88 työtehtävää muutosneuvotteluiden seurauksena. Samalla avautuu 35 uutta tehtävää, joten nettovähennys on 53. Muutokset tulevat voimaan kesäkuun alussa, mutta…
Työelämä
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.