Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat ja Iran neuvottelevat rauhasta, kun taas Suomessa uhkaa sähköpula 2030-luvulla. Uudessakaupungissa kadonnut nainen herättää huolta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Rumpali ja säveltäjä Ismo "Ippe" Kätkä on kuollut 78-vuotiaana. Hän kuoli 6. toukokuuta Vaasassa. Kätkä muistetaan erityisesti Royals-yhtyeestä ja hänen laaja uransa käsitti useita tunnettuja yhtyeitä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Rumpali ja säveltäjä Ismo "Ippe" Kätkä on kuollut 78-vuotiaana. Hän kuoli 6. toukokuuta Vaasassa. Kätkä muistetaan erityisesti Royals-yhtyeestä ja hänen laaja uransa käsitti useita tunnettuja yhtyeitä.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.5.2026 klo 15:55, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Turun Sanomat, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Rumpali Ismo Kätkä on kuollut 78-vuotiaana • Rumpali Ismo Kätkä on kuollut 78-vuotiaana • Rumpali Ismo Kätkä on kuollut.
Rumpali Ismo Kätkä kuoli
Ismo "Ippe" Kätkä kuoli 78-vuotiaana. Hän kuoli 6. toukokuuta Vaasassa. Kätkä oli tunnettu rumpali ja säveltäjä. Hän soitti monissa tunnetuissa yhtyeissä, kuten Royals. Kätkä teki myös musiikkia elokuviin ja näytelmiin.
Rumpali ja säveltäjä Ismo "Ippe" Kätkä on kuollut 78-vuotiaana. Hän kuoli 6. toukokuuta Vaasassa. Kätkä muistetaan erityisesti Royals-yhtyeestä ja hänen laaja uransa käsitti useita tunnettuja yhtyeitä.
Rumpali ja säveltäjä Ismo "Ippe" Kätkä on kuollut 78-vuotiaana. Hänet muistetaan erityisesti Royals-yhtyeestä ja hänen uransa kattoi useita tunnettuja bändejä. Kätkä sävelsi myös musiikkia elokuviin ja näytelmiin.
Rumpali Ismo "Ippe" Kätkä on kuollut 78-vuotiaana. Hänet muistetaan erityisesti Royals-yhtyeestä ja hänellä oli pitkä muusikon ura. Kätkä soitti myös useissa muissa tunnetuissa yhtyeissä.
Rumpali ja säveltäjä Ismo "Ippe" Kätkä on kuollut 78-vuotiaana. Hänet muistetaan erityisesti Royals-yhtyeestä ja hänen uransa kattoi useita tunnettuja yhtyeitä. Kätkä sävelsi myös musiikkia elokuviin ja näytelmiin.
Rumpali ja säveltäjä Ismo "Ippe" Kätkä on kuollut 78-vuotiaana. Kätkä tunnettiin monista musiikkiprojekteistaan ja hän vaikutti merkittävästi suomalaisessa musiikkikentässä. Hän asui Kristiinankaupungissa ja kuoli 6. toukokuuta.
Seinäjoen Nuorisoteatteri tuo lavalle kaksi klassista satua, Peter Panin ja Prinsessa Ruususen. Esityksissä nähdään nuoria näyttelijöitä, joiden ikä vaihtelee 12-17 vuoden välillä.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Seinäjoki
Kirjailija Katja Kettu on julkaissut uuden romaanin, joka kertoo Lars Levi Laestadiuksen vaimosta Brita-Kajsasta. Kettu asui Lappiin muutettuaan yli kaksi vuotta Karesuvannossa,…
Kulttuuri
Huilisti ja säveltäjä Jukka-Pekka Lehto on kuollut 67-vuotiaana lonkkamurtumaleikkauksen komplikaatioihin. Hän oli tunnettu urastaan yli 40 vuoden ajan muun muassa Laivaston soittokunnassa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Dolly Parton on perunut keikkansa terveysongelmien vuoksi. Hän kertoo, että lääkkeet ja hoidot parantavat häntä, mutta esiintymiskuntoon pääseminen vie aikaa. Parton vertaa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Lauri-Matti Parppein ohjaama elokuva on voittanut seitsemän Jussi-palkintoa ja inspiroinut yli seitsemänkymppisiä perustamaan bändejä. Parppei, joka on myös muusikko, kertoo elokuvan ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Dolly Parton on perunut Las Vegasissa suunnitellut konserttinsa terveyshuolien vuoksi. Laulaja, joka on kärsinyt munuaiskivivaivoista, ilmoitti sosiaalisessa mediassa tarvitsevansa lisää aikaa toipumiseen.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026 TILANNE Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä. ENNUSTE Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.