Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Valmet suunnittelee jakautumista kahdeksi yhtiöksi, ja Korkein oikeus hylkäsi Timo Vornasen valituksen. Espanjassa on julistettu hätätila maastopalojen vuoksi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lammin lukion jokakeväinen musikaali on saavuttanut 40 vuoden merkkipaalun. Tämä juhlamusikaali on tärkeä tapahtuma nuorille ja se kannustaa monia jatkamaan opintojaan omalla kylällä. Musikaali on osa kevään perinteitä ja tuo yhteen paikallisen yhteisön.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lammin lukion jokakeväinen musikaali on saavuttanut 40 vuoden merkkipaalun. Tämä juhlamusikaali on tärkeä tapahtuma nuorille ja se kannustaa monia jatkamaan opintojaan omalla kylällä. Musikaali on osa kevään perinteitä ja tuo yhteen paikallisen yhteisön.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.5.2026 klo 13:00, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lammin lukion musikaali juhlii 40-vuotista taivaltaan.
Lammin lukion musikaali täyttää 40 vuotta
Lammin lukion musikaali on nyt 40 vuotta vanha. Se on tärkeä tapahtuma nuorille opiskelijoille. Musikaali kannustaa nuoria jatkamaan opintojaan omalla paikkakunnallaan. Se on kevään perinne, joka tuo ihmiset yhteen.
Lammin lukion jokakeväinen musikaali on saavuttanut 40 vuoden merkkipaalun. Tämä juhlamusikaali on tärkeä tapahtuma nuorille ja se kannustaa monia jatkamaan opintojaan omalla kylällä. Musikaali on osa kevään perinteitä…
Vuonna 85 Reunion -esitykset jatkuvat ensi syksynä Tampereen Työväen Teatterin suurella näyttämöllä. Esityksiä on luvassa seitsemän marras- ja joulukuussa. Musikaali on saanut…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musikaali
Kirjailija Katja Kettu on julkaissut uuden romaanin, joka kertoo Lars Levi Laestadiuksen vaimosta Brita-Kajsasta. Kettu asui Lappiin muutettuaan yli kaksi vuotta Karesuvannossa,…
Kulttuuri
Näyttelijä ja nukketeatteritaiteilija Rainer Kaunisto on kuollut 75-vuotiaana. Hänen ystävänsä Pirkko Saisio vahvisti uutisen. Kaunisto tunnettiin erityisesti ääninäyttelijänä, ja hänet muistetaan muun…
Kulttuuri
Stacey Dooleyn uusi dokumentti tarjoaa ainutlaatuisen katsauksen romaniyhteisön elämään Britanniassa. Nuoret naiset, kuten Ebony ja Serena, jakavat kokemuksiaan seurustelusta ja naimisiinmenosta tiukan…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Nuoret
Aalto Puutio, 24, on saanut Vuoden 2025 uusi kuvajournalisti -palkinnon Kuvajournalismi 2025 -kilpailussa. Palkinnon myöntänyt tuomaristo kehui Puution kuvia oivaltaviksi ja kauniiksi,…
Kulttuuri
Nicholas Collon on saanut jatkosopimuksen Radion sinfoniaorkesterin ylikapellimestarina vuoteen 2030 asti. Collon aloitti tehtävässään syksyllä 2021 ja iloitsee yhteistyön jatkumisesta. Orkesterin muusikot…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.