Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo tukee Garden Helsinki -hanketta, kun taas Ranska lähettää joukkoja Natoon Suomeen. Pääministeri Petteri Orpo on ilmaissut…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Säynätsalossa aloitetaan toukokuussa Alvar Aallon kilpakumppanin suunnittelemien rakennusten purku. Lehtisaaren koulu ja vanha pesula ovat olleet tyhjillään vuodesta 2021. Purkutyö maksaa kaupungille noin 393 700 euroa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Säynätsalossa aloitetaan toukokuussa Alvar Aallon kilpakumppanin suunnittelemien rakennusten purku. Lehtisaaren koulu ja vanha pesula ovat olleet tyhjillään vuodesta 2021. Purkutyö maksaa kaupungille noin 393 700 euroa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.5.2026 klo 12:04, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Säynätsalossa puretaan Alvar Aallon rakennuksia.
Säynätsalossa puretaan rakennuksia
Säynätsalossa puretaan toukokuussa rakennuksia, jotka on suunnitellut Alvar Aallon kilpakumppani. Lehtisaaren koulu ja pesula ovat olleet tyhjillään vuodesta 2021. Koulun oppilaat siirtyivät silloin toiseen kouluun. Purkutyö maksaa kaupungille noin 393 700 euroa.
Säynätsalossa aloitetaan toukokuussa Alvar Aallon kilpakumppanin suunnittelemien rakennusten purku. Lehtisaaren koulu ja vanha pesula ovat olleet tyhjillään vuodesta 2021. Purkutyö maksaa kaupungille noin 393 700 euroa.
Aalto Puutio, 24, on saanut Vuoden 2025 uusi kuvajournalisti -palkinnon Kuvajournalismi 2025 -kilpailussa. Palkinnon myöntänyt tuomaristo kehui Puution kuvia oivaltaviksi ja kauniiksi,…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Kirjailija Katja Kettu on julkaissut uuden romaanin, joka kertoo Lars Levi Laestadiuksen vaimosta Brita-Kajsasta. Kettu asui Lappiin muutettuaan yli kaksi vuotta Karesuvannossa,…
Kulttuuri
Säynätsalossa sijaitseva kulttuuriravintola Parvi on löytänyt asiakaskuntansa vuoden aikana. Ravintolassa järjestetään monenlaisia tapahtumia, kuten musiikkiesityksiä ja taidenäyttelyitä. Omistaja Marianna Räsänen kertoo, että…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Säynätsalo
Viulisti Elina Vähälä esiintyy Jyväskylä Sinfonian kevätkonsertissa. Hänen arvokas Guadagnini-viulunsa selvisi onnettomuudesta, jossa se putosi lavalta. Vähälä kertoo, että hän onnistui estämään…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Vantaalle rakennettavan jättiareena Arena 3.3.:n rahoittajat pysyvät edelleen salassa, vaikka areenan kustannusarvio on 200 miljoonaa euroa. Areena tulee sijaitsemaan Kivistössä Hämeenlinnanväylän varrella…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Rakentaminen
Jyväskylä Sinfonia järjestää perinteisen Sinfonia on the Move -tempauksen, jossa muusikot vierailevat 12 eri kirjastossa toukokuussa. Tapahtuma kestää 8.–29. toukokuuta ja tuo…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.