Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pohteen potilastietojärjestelmässä ollut häiriö on nyt korjattu. Häiriö vaikutti erikoissairaanhoidon asiakaspalveluun ja potilastyöhön, erityisesti ajanvaraukseen. Potilasturvallisuus ei vaarantunut, mutta henkilöstölle aiheutui ylimääräistä työtä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pohteen potilastietojärjestelmässä ollut häiriö on nyt korjattu. Häiriö vaikutti erikoissairaanhoidon asiakaspalveluun ja potilastyöhön, erityisesti ajanvaraukseen. Potilasturvallisuus ei vaarantunut, mutta henkilöstölle aiheutui ylimääräistä työtä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.5.2026 klo 10:05, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pohteen potilastietojärjestelmän häiriö korjattu.
Pohteen järjestelmän häiriö on korjattu
Pohteen potilastietojärjestelmässä oli häiriö, mutta se on nyt korjattu. Häiriö vaikutti erikoissairaanhoidon asiakaspalveluun ja potilastyöhön. Ajanvarauksessa oli ongelmia, ja joitain leikkauksia jouduttiin siirtämään. Potilasturvallisuus ei vaarantunut, mutta henkilöstölle tuli ylimääräistä työtä.
Pohteen potilastietojärjestelmässä ollut häiriö on nyt korjattu. Häiriö vaikutti erikoissairaanhoidon asiakaspalveluun ja potilastyöhön, erityisesti ajanvaraukseen. Potilasturvallisuus ei vaarantunut, mutta henkilöstölle aiheutui ylimääräistä työtä.
Oulussa tapahtui tiistaina koulu-uhkaus, joka kohdistui yhdeksään kouluun. Poliisi arvioi uhkauksen aiheettomaksi, ja koulupäivä jatkuu normaalisti seuraavana päivänä. Asiantuntija neuvoo vanhempia puhumaan…
Kotimaa
Poliisi on päättänyt keskeyttää Jokioisten Leivän leipomon tulipalon esitutkinnan, koska tekijää ei ole saatu selvitettyä. Tulipalo tuhosi tehdasrakennuksen helmikuussa, mutta onneksi palossa…
Kotimaa
Oulun Rautatienkadulla sijaitsevassa ravintolassa on syttynyt tulipalo. Pelastustoimi on aloittanut sammutustyöt, ja alueella liikkumista suositellaan välttämään. Tilanne on edelleen kehittyvä.
Kotimaa
Suomessa vankien määrä kasvoi viime vuonna 5,6 prosenttia. Ulkomaalaisten vankien päivittäinen keskimäärä nousi 22 prosenttia, mikä tarkoittaa noin 840 ulkomaalaista vankia. Rikosseuraamuslaitos…
Kotimaa
Turkulaisessa palvelutalossa saattohoito on heikolla tasolla, ja vanhukset odottavat suihkuun pääsyä jopa viikkoja. Toimittaja, joka on myös sairaanhoitaja, havaitsi työvoimapulan ja hoidon…
Kotimaa
Oulussa syttyi tulipalo, joka levisi jätekonteista ja aiheutti terveydelle vaarallista savua. Pelastuslaitos varoittaa Toppilan ja Tuiran alueen asukkaita pysymään sisätiloissa ja sulkemaan…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.