Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat ja Iran neuvottelevat rauhasta, kun taas Suomessa uhkaa sähköpula 2030-luvulla. Uudessakaupungissa kadonnut nainen herättää huolta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Huilisti ja säveltäjä Jukka-Pekka Lehto on kuollut 67-vuotiaana lonkkamurtumaleikkauksen komplikaatioihin. Hän oli tunnettu urastaan yli 40 vuoden ajan muun muassa Laivaston soittokunnassa ja Pori Sinfoniettassa. Lehto sävelsi musiikkia useiden vuosikymmenten ajan ja opetti myös muita muusikoita.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Huilisti ja säveltäjä Jukka-Pekka Lehto on kuollut 67-vuotiaana lonkkamurtumaleikkauksen komplikaatioihin. Hän oli tunnettu urastaan yli 40 vuoden ajan muun muassa Laivaston soittokunnassa ja Pori Sinfoniettassa. Lehto sävelsi musiikkia useiden vuosikymmenten ajan ja opetti myös muita muusikoita.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.5.2026 klo 02:00, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Muusikko Jukka-Pekka Lehto kuoli 67-vuotiaana.
Jukka-Pekka Lehto kuoli 67-vuotiaana
Huilisti ja säveltäjä Jukka-Pekka Lehto kuoli sunnuntaina. Hän oli 67-vuotias ja kuoli leikkauksen komplikaatioihin. Lehto soitti huilua yli 40 vuotta eri orkestereissa. Hän sävelsi musiikkia ja opetti myös muita muusikoita.
Huilisti ja säveltäjä Jukka-Pekka Lehto on kuollut 67-vuotiaana lonkkamurtumaleikkauksen komplikaatioihin. Hän oli tunnettu urastaan yli 40 vuoden ajan muun muassa Laivaston soittokunnassa ja Pori Sinfoniettassa. Lehto sävelsi musiikkia…
Katutaiteilija Banksy on vahvistanut, että Lontoossa sijaitseva uusi patsas on hänen tekemänsä. Veistos kuvaa miestä, joka kantaa kasvonsa peittävää lippua, ja se…
Kulttuuri
Dolly Parton on perunut keikkansa terveysongelmien vuoksi. Hän kertoo, että lääkkeet ja hoidot parantavat häntä, mutta esiintymiskuntoon pääseminen vie aikaa. Parton vertaa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Lauri-Matti Parppein ohjaama elokuva on voittanut seitsemän Jussi-palkintoa ja inspiroinut yli seitsemänkymppisiä perustamaan bändejä. Parppei, joka on myös muusikko, kertoo elokuvan ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Dolly Parton on perunut Las Vegasissa suunnitellut konserttinsa terveyshuolien vuoksi. Laulaja, joka on kärsinyt munuaiskivivaivoista, ilmoitti sosiaalisessa mediassa tarvitsevansa lisää aikaa toipumiseen.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Näyttelijä ja nukketeatteritaiteilija Rainer Kaunisto on kuollut 75-vuotiaana. Hänen ystävänsä Pirkko Saisio vahvisti uutisen. Kaunisto tunnettiin erityisesti ääninäyttelijänä, ja hänet muistetaan muun…
Kulttuuri
Olavi Uusivirta vieraili entisessä yläasteessaan Kruununhaassa, jossa hän ihmetteli rakennuksen muutoksia. Kolmenkymmenen vuoden aikana luokkahuoneet ja ruokalat ovat saaneet uuden ilmeen. Uusivirta…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Musiikki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026 TILANNE Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä. ENNUSTE Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.